کد مطلب: 

173965
رییس جدید سازمان فضایی ایران در مراسم معارفه‌اش:

رشد و پیشرفت در حوزه‌ی فضایی نیازمند گسترش ارتباطات بین الملل است/ فناوری فضایی، فناوری لوکسی نیست

رییس سازمان فضایی ایران در مراسم معارفه خود که صبح امروز با حضور نمایندگان مجلس، وزیر ارتباطات و معاونان وی و تعدادی از مدیران ارشد مجموعه‌ی وزارت ارتباطات برگزارشد، گفت: از همه ظرفیت های دانشگاهی، صنعتی و دولتی درکشور، استفاده خواهیم کرد.
رشد و پیشرفت در حوزه‌ی فضایی نیازمند گسترش ارتباطات بین الملل است/ فناوری فضایی، فناوری لوکسی نیست

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر بهرامی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس جدید سازمان فضایی ایران، افزود: جدا شدن این سازمان از وزارت ارتباطات در زمان خود یک  تدبیر بود و بازگشت به آن نیز  تدبیر دیگری . اما من فکر می کنم این بازگشت تعامل بین دولت ، مجلس در سازمان را گسترش خوداهد داد و کار آمدی و بازدهی  این سازمان را ، بالا خواهد برد.

وی به دستاوردهای سازمان فضایی تا به امروز اشاره کرد و گفت: پرتاب مجموع راکت های کاوش و بازیابی محموله ، طراحی و ساخت و پرتاب ماهواره های امید ،فجر و...، پرتاب موجود زنده و بازیابی آن ، طراحی و ساخت ایستگاههای زمینی ، ایجاد زیرساخت های متنوع و گسترده وهمچنین ایجاد توان پرتاب، از جمله این توانمندی ها است.

بهرامی با بیان اینکه سازمان فضایی ایران به دنبال گسترش فعالیت های صلح آمیز فضایی در ایران است، افزود: امیدوارم نگاه تحقیق و توسعه  را در این سازمان عملیاتی کرده و نظرات ریاست جمهوری و مجلس را در طول مدت خدمتم برآورده کنم.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اتکاء به توانمندی های داخلی، گفت: برای رشد و پیشرفت در حوزه فضایی، نیازمند گسترش ارتباطات در حوزه بین الملل هستیم.

 وی ادامه داد: امروزه عرصه فضایی در جهان در حال تحول است و ده ها کشور در زمینه فناوری های فضایی فعالیت می کنند که ما نیز با بهره گیری از امکانات و حقوق بین الملل می توانیم از این فرصت بهره  گیری کنیم.

وی به فعالیت شبکه ای در سازمان فضایی ایران  اشاره کرد و افزود: امروزه  با شبکه بزرگی از مراکز فناوری فضایی در کشور روبرو هستیم و این سازمان یکی از هسته های اصلی و کار آمد در این زمینه است.

بهرامی با بیان اینکه این سازمان مسئولیت برآوردن نیازهای کشور و مردم را بر عهده دارد، افزود: لازم است در عملکرد این سازمان رویکرد آینده ساز و تاثیرگذار در ایران و جهان داشته باشد.

وی بر نقش پررنگ فناوری های فضایی ایران در عرصه بین الملل تاکید کرد و گفت: لازم است یاد بگیریم منافع شخصی و سازمان ما در جهت اعتبار بخشی در عرصه بین الملل قراردهیم

معاون وزیر ارتباطات بهره گیری از همه ظرفیت های موجود کشور اعم از دانشگاهها،بخش صنعتی و دولتی را ضروری برشمرد و ادامه داد: شبکه سازی اصلی اساسی برای پیشبرد اهداف سازمان است و ما می خواهیم با طراحی شبکه ای و به دست آوردن فضایی یک صدا، از موازی کاری در این عرصه جلوگیری کنیم.

وی برداشتن نگاه بهره ورانه در فعالیت‌های فضای تاکید کرد و افزود: اکنون که صاحب فناوری فضایی هستیم، می توانیم از این فرصت، در جهت تجاری سازی این فناوری در سطح منطقه و بین المللی استفاده کنیم.

وی تعامل سازنده و همکاری تنگاتنگ با سایر نهادهای فضایی کشور را ضروری دانست و ادامه داد: تشویق بخش خصوصی برای فعالیت در عرصه  فضا، به ویژه شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از دانشمندان فضایی بسیار حائز اهمیت است.

بهرامی بر توجه به کاربردهای فناوری فضا، در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: کشاورزی، جنگلبانی، بلایای طبیعی، پزشکی از راه دور، کویرزدایی و ... از جمله کاربردهای این فناوری در زندگی روزمره است.

رئیس سازمان فضایی  بابیان اینکه فناوری فضایی فناوری لوکسی نیست افزود: به دنبال بهبود رفاه عمومی، زندگی مردم و گسترش بهره برداری از فناوری فضایی در کشور هستیم واز همه اهالی  فضایی کشور می خواهیم، ما را در این عرصه یاری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-13 16:28

افزودن دیدگاه جدید