کد مطلب: 

173324

دو تفاهمنامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه‌های سمنان امضا شد

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر به سمنان، ضمن نشست با محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان و دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دو تفاهمنامه همکاری نیز با این دو دانشگاه منعقد کرد.
دو تفاهمنامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه‌های سمنان امضا شد

به گزارش سیتنا، تفاهمنامه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با دانشگاه سمنان، به امضای دکتر نصرت الله ضرغام رییس صندوق و دکتر عباس هنربخش رئوف رییس دانشگاه رسیده است.
موضوع این تفاهم نامه شامل، "همکاری در زمینه اجرای ده طرح تحقیقاتی پسا دکتری در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی اعلام شده توسط دانشگاه و صندوق "، " همکاری در زمینه اجرای ده طرح تحقیقاتی و پژوهشی در راستای محورهای تحقیقاتی تعیین اولویت شده توسط دانشگاه و صندوق " و " ایجاد لینک پورتال صندوق برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام (www.insf.org) " است.
بنابر این گزارش، ضرغام در همین سفر، تفاهم نامه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران با دانشگاه علوم پزشکی سمنان را نیز امضا کرد.
این تفاهم نامه درجمع محققان و اعضای هیات علمی این دانشگاه، به امضای دکتر نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و دکتر مهدی شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان رسید.
موضوع این تفاهم نامه نیز شامل، "همکاری در زمینه اجرای ده طرح تحقیقاتی پسا دکتری در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی اعلام شده توسط دانشگاه و صندوق "، " همکاری در زمینه اجرای ده طرح تحقیقاتی و پژوهشی در راستای محورهای تحقیقاتی تعیین اولویت شده توسط دانشگاه و صندوق " و " ایجاد لینک پورتال صندوق برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام (www.insf.org) " است.
مدت تفاهم نامه ها (پنج سال از زمان امضاء)، شرایط تمدید آنها، اعتبار مالی و نحوه اجرا، در دو تفاهم نامه ذکر شده است.

سفارش تحقیقات به دانشمندان داخل و خارج کشور از سوی صندوق
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در جمع دانشگاهیان سمنان، به روند شکل گیری شورای پژوهش های علمی کشور در سال 1368 و ادامه ماموریت آن، توسط صندوق حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و اطلاعاتی از انواع خدمات صندوق و چگونگی بهره مندی از این خدمات حمایتی ارائه داد.
وی بیان کرد: 14 کارگروه با موضوعات گوناگون که متناسب با نیاز کشور انتخاب شده اند و در صندوق حمایت ازپژوهشگران فعالیت می کنند که وظیفه بررسی طرح های پژوهشی ارائه شده به صندوق که متقاضی حمایت مالی هستند را به عهده دارند.
ضرغام ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، تاکنون طرح های پیشنهاد شده پژوهشگران و محققان کشور را پس از بررسی و تصویب در کارگروه ها و کمیته تخصصی، مورد حمایت های مالی قرار می داد اما هم اکنون علاوه براین رویه، براساس سیاست جدید صندوق و استفاده بیشتر از ظرفیت های علمی داخل و خارج از کشور، نسبت به سفارش تحقیقات به دانشمندان نیز اقدام می کند.
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی همچنین گفت: با توجه به نیاز جامعه به پژوهش هایی در زمینه " مدیریت پژوهش "، " اقتصاد پژوهش " و " چگونگی شناسایی استعدادها و پرورش آنان"، از کارگروه ها خواسته شده است تا این موضوعات را به صورت پروژه های تحقیقاتی، به محققان برجسته کشور سفارش دهند.
وی همچنین به " حمایت از مخترعان و ثبت اختراع "، به عنوان بخش دیگری از فعالیت های صندوق حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و گفت: تاکنون با حمایت صندوق، 38 اختراع در خارج از کشور، و عمدتا در آمریکا، ثبت شده که هشت اختراع به مرحله فروش رسیده است، ضمن آنکه 54 اختراع نیز تائید شده و در حال انجام مراحل مربوطه است.
ضرغام به حمایت صندوق از پژوهشگران، ازطریق پسا دکترا اشاره کرد و افزود: تاکنون صندوق با عقد قرارداد یا تفاهم نامه با دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و وزارتخانه ها، متعهد به حمایت مادی و معنوی از 480 پروژه پسا دکترا شده است.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-07 19:29

افزودن دیدگاه جدید