کد مطلب: 

172653

"علی بابا" سامانه‌ی جستجو و خرید آنلاین بلیط هواپیما

برای جستجو و خرید آنلاین بلیط هواپیما از ایرلاین‌های مختلف و در پروازهای حدود چهار صد مسیر هوایی کشور می‌توانید به سامانه "علی بابا" مراجعه کنید.
"علی بابا" سامانه‌ی جستجو و خرید آنلاین بلیط هواپیما

به گزارش خبرنگار سیتنا، چندی است که سامانه "علی بابا" (http://alibaba.ir) برای جستجو و خرید آنلاین بلیط پروازهای داخلی راه‌اندازی شده است.

"مجید حسینی‌نژاد" مدیرعامل آژانس هواپیمایی و جهانگردی علی بابا در میزگرد مطبوعاتی که به بهانه رونمایی رسمی از سامانه "علی بابا" (http://alibaba.ir) در سالن آمفی تئاتر دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: در راستای تاکیدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر افزایش حجم ترافیک داخلی بر روی شبکه‌ی ملی اطلاعات و ارائه‌ی خدمات الکترونیک کاربردی بر روی این بستر، از حدود یک سال قبل، سامانه "علی بابا" را برای جستجو و خرید آنلاین بلیط پروازهای داخلی راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: برای ارائه‌ی اطلاعاتی کامل و قابل بررسی بر روی این سامانه، نسبت به نوشتن برنامه‌ی اینترنتی خرید انلاین اقدام کردیم، اگرچه در اوائل امیدی به موفقیت طرحی که بیش از ده سال بر زمین مانده بود نداشتیم، ولی امروز با همیاری تیمی بسیار قوی در حوزه‌ی فنی و همکاری با شرکت‌های "های تک" صنعت هوایی، توانسته‌ایم سامانه‌ای بسیار پیشرفته و رو به توسعه ایجاد کنیم.

وی با تشریح نحوه‌ی کارکرد این سامانه گفت: علی‌بابا سیستمی است که امکان جستجو در پروازهای حدود چهار صد مسیر مختلف هوایی کشور از ایرلاین‌های مختلف را فراهم کرده و با اتصال به سیستم‌های رزرواسیون آنلاین هواپیمایی‌های ماهان، ایران ایر، آسمان، ایرتور، آتا، قشم‌ایر، نفت و... تا کنون بیش از 90 درصد پروازهای داخلی را تحت پوشش داده است. البته علی‌بابا تنها سایتی است که پروازهای ماهان را در کنار پرواز‌های ایرلاین‌های دیگر می‌فروشد.

حسینی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: البته هنوز سایت علی بابا به توسعه و یادگیری بسیار بیشتری نیاز دارد، که تیم فنی به صورت شبانه روزی در حال مدیریت فنی این سامانه هستند.

وی، ادامه داد: ارائه‌ی هم‌زمان بلیط‌های چارتر در کنار بلیط های سیستمی و مرتب کردن لیست نتیجه‌ی جستجو بر اساس پارامترهای مختلف از جمله قیمت، امکان دیگری است که به‌خصوص به مسافران دائمی با برنامه‌ی سفر مرتب، این امکان را می‌دهد تا به راحتی و طی مدت زمان کم، در هر ساعت از شبانه‌روز بتوانند طبق برنامه‌ریزی خود، بلیط سفرشان را انتخاب و خریداری کنند.

وی، در ادامه افزود: علی بابا تغییرات ساعت پرواز را نیز با پیامک به مشتریانش اطلاع می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مزیت دیگر علی‌بابا، داشتن حساب کاربری است که آرشیو تمام خریدها و تراکنش‌های حساب شما را نگه می‌دارد و امکان گزارش‌گیری از این اطلاعات را هم فراهم می‌کند. این امکان به خصوص زمانی بیشتر کاربرد دارد که مسئول خرید بلیط هواپیما برای چند نفر دیگر یا حتی یک شرکت یا موسسه‌ باشید که کارمندان‌اش زیاد سفر می‌کنند، که با استفاده از این سیستم به راحتی می‌توانید حساب و کتاب سفرها را نگه داشته و هر وقت که لازم شد، به آن مراجعه کنید.

وی ادامه داد: وب‌سایت علی‌بابا همچنان در حال توسعه است و خدمات، بخش‌ها و امکانات جدیدی به طور مرتب به آن اضافه می‌شود. آخرین امکانی که به این وب‌سایت اضافه شده است، استرداد آنلاین است که به جرات می‌توان گفت علی بابا تنها وبسایتی است که در حال حاضر این امکان را برای کاربران فراهم کرده و با استفاده از آن، مسافران می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز، بدون مراجعه به آژانس هواپیمایی، درخواست لغو پرواز خود را در سایت ثبت کنند.

وی، اظهار داشت: اهمیت این امکان وقتی مشخص می‌شود که بدانید درصد جریمه‌ی کنسلی که از هزینه‌ی بلیط کسر می‌شود، بر اساس فاصله‌ی کنسل کردن بلیط تا زمان پرواز محاسبه می‌شود و در خارج از ساعات اداری یا روزهای تعطیل، استفاده از علی‌بابا، آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای استرداد بلیط است.

وی، ادامه داد: با راه اندازی این سامانه و با همکاری ایرلاین‌ها دست واسطه ها را از بازاری که بلیطها را با قیمت‌های بسیار بالا به مشتری می‌فروشند کوتاه کردیم.

وی در پایان افزود: استقبال ایرلاین‌ها و علی الخصوص حمایت سازمان هواپیمایی کشوری از علی بابا برای ما پشتوانه‌ی بسیار بزرگی بود و در تلاشیم که با رعایت استانداردهای بالای سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌های پیشرو، سطح کیفی خدمات را ارتقاء دهیم.

گفتنی است؛ سامانه علی بابا در آدرس http://alibaba.ir قابل دسترسی است.

گزارش از مونا ارشادی فر
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-30 19:06

افزودن دیدگاه جدید