کد مطلب: 

172598
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک:

فقط 7 درصد هزینه بانک‌های کشور در بخش آی تی صرف می‌شود

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، گفت: انتظار شبکه بانکی از شرکتهایی مثل ما، سرویس دهی فراتر از 99 درصد است و این در حالی است که 7 درصد هزینه های بانکهای کشور در بخش آی تی صرف می شودکه مدیران ارشد بانکها باید به این موضوع توجه کنند.
فقط 7 درصد هزینه بانک‌های کشور در بخش آی تی صرف می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، با اشاره به بانکداری دیجیتال و نقش شرکتها در بانک گفت: ماه پرکار شبکه بانکی شروع شده و  تعداد تراکنشها در حال افزایش است، یکی از اقدامات بزرگ شرکت خدمات انفورماتیک بحث چکاوک بود که توانستیم در سی ام دیماه حدود پانصد هزار چک را در این حوزه مدیریت کنیم.

وی افزود: در سال گذشته حدود 10 میلیارد تراکنش در شبکه شتاب و حدود 9 میلیارد و هفتصد تراکنش در شاپرک داشتیم و این در حالیست که  در 9 ماهه امسال  10 میلیارد تراکنش در شبکه شتاب و به همین میزان در شاپرک داشتیم و امیدواریم تا پایان سال این آمار به حدود 14 میلیارد در هر کدام برسد.

وی با بیان اینکه اعتماد جامعه به شبکه بانکی جلب شده و جامعه به شبکه بانکی اعتماد می کند افزود: اگر به هر دلیل این اعتماد سلب شود و جامعه به شبکه بانکی هجوم آورد ظرفیت شبکه بانکی نمی تواند پاسخگو باشد.

نجفی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه فیسبوک سرویس واتس آپ را 19 میلیارد دلارخرید ، گفت: هیات مدیره فیسبوک این شجاعت را داشتند که داده های حدود 700 میلیون مشترک را خریداری کنند و حال این پرسش مطرح است که آیا در هیات مدیره بانکهای کشور کسی حاضر است برای دانش یک ریال هزینه کند؟ و باز امیدواریم این نگرش در مدیران بوجود آید.

وی همچنین با بیان اینکه 1 درصد جمعیت جهان 50 درصد دارائیهای دنیا را در اختیار دارند گفت: اگر بتوانیم نقش شبکه بانکی را در رابطه با این موضوع پیدا کنیم می تواند کمک زیادی به ما کند.

وی با تاکید بر اینکه بانکی ها باید روند فناوری را دنبال کنند چون در غیر این صورت سهم بازار خود را از دست می دهند به بانکداری دیجیتال اشاره کرده و اظهار داشت: بانکداری دیجیتال بسیار فراتر از آی تی در بانک است و  فرایندهای بانک ها کاملا سنتی است و ضرورت اصلاح این فرآیندها احساس می شود.

مهندس نجفی در عین حال با اشاره به نارضایتی بانکها از نرم افزارهای کربانکینگ گفت: متوسط سرمایه گذاری جهانی در بخش آی تی در بانکها 7 درصد درآمدشان و معادل 35 درصد سود است که این آمار در ایران 18 درصد سود است.

وی اضافه کرد: به ازاء هر نفر در جهان 26 هزار دلار سالانه در بانکها در حوزه فناوری اطلاعات هزینه می شود و این در حالیست که در ایران این رقم 10 هزار دلار است و تعداد کارکنان فاوا به خارج از فاوا در ایران 1.6 درصد و در دنیا 4.8 درصد است.

مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت چابک بودن کر بانکها تاکید کرده و گفت: وقتی کر چابک نباشد بانکها ریزش 20 درصدی درآمد خواهند داشت.

وی در ادامه به سناریو های مختلف در نرم افزار های کربانکینک اشاره کرد و افزود: متاسفانه استانداردهای لازم برای طی کردن این سناریو ها توسط بانکها نابالغ است و حفظ و کنترل چنین محیط متحرکی برای بانکها دشوار است و نیاز است که  صنعت و تکنولوژی نیز همراه بانک در این مسیر گام بردارد. اما آینده بانکداری دیجیتال در این مسیر خواهد بود.

وی در عین حال افزود: ما به دنبال آن هستیم که نرم افزارهای بانکی را باز کنیم و استانداردهای کر را بررسی کنیم که البته این یک کار تیمی محسوب می شود و باید به کمک سازمانهای مربوطه این اقدام صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک همچنین تاکید کرد: بانکداری الکترونیک در کشور 90 درصد محقق شده اما تا رسیدن به بانکداری دیجیتال فاصله زیادی داریم.

نجفی همچنین اظهار داشت: شرکت خدمات انفورماتیک از تشکیل هر کنسرسیومی برای تجمیع دانش این حوزه و کاربردی کردن آن استقبال می کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فعالان این بخش، مشتریان خود و نیازها و فناوری ها را شناخته و به آن سمت و سو حرکت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-27 18:05

افزودن دیدگاه جدید