کد مطلب: 

172369
وزیر فرهنگ در مراسم رونمایی از سامانه رای فجر:

اقدامات رایتل در حوزه‌ی فرهنگ قابل تقدیر است/ در این دولت تحولات خوبی در رایتل اتفاق افتاده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ما به دنبال پیوند اقتصاد با فرهنگ و هنر هستیم و در این راستا اقداماتی که رایتل در حوزه‌ی فرهنگ بنا گذاشته قابل تقدیر است.
اقدامات رایتل در حوزه‌ی فرهنگ قابل تقدیر است/ در این دولت تحولات خوبی در رایتل اتفاق افتاده است

به گزارش خبرنگار سیتنا، علی جنتی در مراسم رونمایی از سامانه رای فجر رایتل برای دسترسی مستقیم به منابع خبری و تصویری جشنواره فیلم فجر از طریق اپراتور سوم، اظهار داشت: یک سال و نیم تا دو سال و نیم پیش نامی از اپراتور سوم همراه وجود نداشت، اما این اپراتور کم‌کم جای خود را پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به دلیل اینکه از این اپراتور استفاده می‌کردم ضعف‌هایی در آنتن‌دهی وجود داشت که بابت آن گلایه می‌کردیم اما اکنون وضعیت مطلوب شده است و در مجموع تحولات خوبی در رایتل اتفاق افتاده است.

وی با بیان برخی اقدامات انجام شده در 16 ماه گذشته از آغاز به کار دولت یازدهم گفت: زمانی که به وزارت فرهنگ آمدم جلساتی با سینماگران برگزار کردم که بسیاری عنوان می‌کردند 4 یا 8 سال است پا به وزارت ارشاد نگذاشته‌اند یا برخی از آنها از ارائه‌ی فیلم خود به جشنواره فیلم فجر امتناع می‌کردند.

جنتی گفت: برای مثال فیلم رستاخیز در سال 91 آماده شده بود، اما سینماگر حاضر به ارائه‌ی فیلم به جشنواره نبود که این رخدادها به دلیل سرخوردگی ایجاد شده در اهالی سینما بود اما اکنون اهالی سینما نشاط پیدا کردند.

وی گفت: برای مثال اکنون خانه سینما که بسته شده بود باز شده، سینماهای جدیدی به مجموعه‌ سینماها اضافه شده است و در حالی که یکی از معضلات سینما، یأس سینماداران و تغییر کاربری سینماها بود، اما با طرح‌های مانند سینما سلام مردم با سینما آشتی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تجهیز 330 سالن سینمای کشور به سیستم دیجیتال خبر داد.

وی با اشاره به فیلم‌های دارای ممنوعیت اکران گفت:‌ این فیلم‌ها از گذشته به ارث رسیده‌اند و در دوره جدید تلاش شد که مجوز ساخت با دقت بسیاری ارائه شود و پس از آن پای مجوز می‌ایستیم که همه مجوزها اکران شود.

جنتی با بیان اینکه یکی از نکاتی که از ابتدا به دنبال آن بودیم کاهش تصدیگری دولت در اجرا است، گفت: مواردی مثل جشنواره فیلم، تئاتر، موسیقی، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از مواردی است که وزارت فرهنگ باید سیاست‌گذار، برنامه‌ریز و ناظر آن باشد.

وی گفت: از ابتدا اعلام کرده‌ایم که برای واگذاری این جشنواره و نمایشگاه‌ها آمادگی داریم و در این باره جشنواره رسانه دیجیتال را نیز با موفقیت واگذار کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه کتاب نیز نمایشگاه اردیبهشت ماه کتاب را عملاً واگذار کرده‌ایم و به ناشران و تشکل‌های نشر گفته‌ایم که خودشان کار را برعهده بگیرند و همین سیاست را درباره جشنواره‌های سینمایی و دهه فجر نیز دنبال می‌کنیم.

وی در پایان افزود: ما به دنبال پیوند اقتصاد با فرهنگ و هنر هستیم و در این راستا اقداماتی که رایتل در حوزه‌ی فرهنگ بنا گذاشته قابل تقدیر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-17 16:30

افزودن دیدگاه جدید