کد مطلب: 

172309
مشاور رسانه‌یی رئیس جمهور:

در اطلاع رسانی خدمات دولت کاستی‌هایی وجود دارد که باید رفع شود

مشاور رسانه‌‌ای رییس جمهور گفت: یارانه حق رسانه است و تقدیم یارانه به رسانه ها نظام بندی مناسبی پیدا کرده است.
در اطلاع رسانی خدمات دولت کاستی‌هایی وجود دارد که باید رفع شود

به گزارش سیتنا، مشاور رسانه ای رییس جمهوری با انتقاد از اینکه برخی رسانه ها بی‌مهابا و خارج از قواعد حرفه ای، اخلاقی و قانونی به تخریب دولت می پردازند، گفت: نقد رسانه ها باید عالمانه و منصفانه باشد. محمدرضا صادق در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر با اشاره به اینکه دولت در پی حمایت از رسانه هاست، افزود: توجه به این مهم از ابتدای آغاز به کار دولت مطرح و به آن جامه عمل پوشانده شد.

وی، برنامه ریزی و اقدام برای اعطای یارانه به رسانه ها بر اساس معیارها و شاخص های مشخص شده و ایجاد نظام مندی در این خصوص را گام دولت در حمایت از اصحاب رسانه دانست و گفت: یارانه حق رسانه است و تقدیم یارانه به رسانه ها نظام بندی مناسبی پیدا کرده است. البته شاخص های درنظر گرفته شده در این رابطه مربوط به دیدگاه های خود رسانه ها بوده است.

صادق در خصوص بیمه خبرنگاران نیز با بیان اینکه در این خصوص قبلا اعلام شده بود که صاحبان رسانه ها باید اقدام به بیمه نمودن خبرنگاران خود کنند، اظهار کرد: مسوولان رسانه هایی که اقدام به بیمه خبرنگاران خود کنند می توانند مابه التفاوت هزینه های پرداخت شده را دریافت کنند و دولت می کوشد با بیمه تکمیلی خبرنگاران، حمایت های لازم را از این قشر به عمل بیاورد.

وی، ایجاد بستری مناسب به منظور آگاهی یافتن خبرنگاران به عنوان چشم و گوش جامعه و امانتدار مردم از تصمیمات، خدمات و اقدامات انجام شده برای مردم را از دیگر رویکردهای دولت در حوزه رسانه ها نام برد.

مشاور رسانه ای رییس جمهوری انعکاس خدمات دولت و مسایل و مشکلات مردم به مسوولان را از وظایف رسانه ها خواند و در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در پی آن است که شرایط مناسبی را به منظور اطلاع رسانی برای اصحاب رسانه فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت هیچگاه تلاش نکرده است که رسانه ها اخبار و رخدادها را آنگونه که خواست و مطلوب دولت است منعکس کنند، افزود: البته قبول داریم که در حوزه اطلاع رسانی از خدمات دولت کاستی هایی وجود دارد که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در 24 خرداد ماه سال گذشته از سوی مردم انتخاب و مورد اقبال قرار گرفت، گفت: انتظار می رود رسانه ها در جهت خواست مردم حرکت کرده و پیام مردم و اعتمادی را که آنها نسبت به دولت دارند درک کرده و مورد توجه قرار دهند.

صادق با اشاره به صدور 62 مجوز برای فعالیت مطبوعات در بوشهر، این استان را مانند سایر حوزه ها در بخش رسانه ای نیز قدرتمند، غنی و با سابقه خواند و اظهار امیدواری کرد رسانه های بوشهر همچون گذشته با قوت به اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی بپردازند.

وی در خصوص صدور مجوزهای جدید برای فعالان مطبوعاتی نیز گفت: محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و امور مربوط به متقاضیان دریافت مجوز براساس شرایطی که قانون برای واجدین شرایط مشخص کرده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال و پیگیری می شود.

مشاور رسانه ای رییس جمهوری همچنین در خصوص انتظارات دولت از صدا و سیما نیز گفت: دولت انتظار خاصی از صدا و سیما ندارد، دولت می خواهد این سازمان در حد و قواره رسانه ملی به وظایف خود بپردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-14 14:10

افزودن دیدگاه جدید