کد مطلب: 

171938

استفاده‌ی شبانه از تبلت، خواب انسان را دچار اختلال می‌کند

مطالعات جدید نشان می دهد که خواندن کتاب های الکترونیک با ابزارهایی مانند تبلت، خواب انسان را دچار اختلال می کند و بهتر است قبل از خواب کتاب های چاپی خواند.
استفاده‌ی شبانه از تبلت، خواب انسان را دچار اختلال می‌کند

به گزارش سیتنا، این مطلب را سایت "لنتا.رو" به نقل از مجله آمریکایی Proceedings of the National Academy of Sciences نوشته است.

بنا به مقاله منتشر شده در این مجله، محققان آمریکایی اثبات کرده اند که خواندن به وسیله ابزارهای الکترونیکی در ساعات شبانه، بدن را با اختلال مواجه می کند و ضمن دیر خوابیدن فرد، باعث می شود تا کاربر نتواند صبح به موقع بیدار شود.

گروه پزشکان آمریکایی که تاثیر ابزارهای الکترونیکی مانند تبلت بر سلامت انسان را بررسی می کنند، به مدت دو هفته روی 12 فرد بالغ تحقیق کرده که شش نفر از آنها هر شب به مدت چهار ساعت از تبلت‌های آی پد و شش نفر دیگر از کتاب های چاپی استفاده نمودند.

به گفته محققان، نور غنی موسوم به "نور آبی" که بسیاری از تبلت‌ها و از جمله آی پد از خود منتشر می کنند، سبب سرکوب هورمون ملاتونین می شود و این هورمون نقش اصلی در دیر خوابیدن دارد.

پزشکان می گویند استفاده از این نوع ابزارها در درازمدت می تواند به مشکل بی خوابی برای انسان بدل شده و عواقب بسیار ناگواری بر سلامت بدن داشته باشد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-30 01:04

افزودن دیدگاه جدید