کد مطلب: 

171641
رئیس رگولاتوری در پاسخ به سیتنا:

با راه‌اندازی اپراتور مجازی، شیرینگ را در همه موارد دنبال می‌کنیم/ تا 12 بهمن ماه، رومینگ ملی بین اپراتورها به پایان می‌رسد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: به دنبال اپراتورهای مجازی هستیم و بحث شیرینگ را نه تنها در بخش سایت بلکه در تمام قسمت ها همچون بحث فرکانس، BTSها، سوییچ ها و سایر موارد مرتبط باید مد نظر قرار دهیم.
با راه‌اندازی اپراتور مجازی، شیرینگ را در همه موارد دنبال می‌کنیم/ تا 12 بهمن ماه، رومینگ ملی بین اپراتورها به پایان می‌رسد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر "علی‌اصغر عمیدیان" در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت یازدهمین سالگرد تاسیس سازمان تنظیم مقررات برگزار شده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص آخرین وضعیت سایت شیرینگ، گفت: در آینده نزدیک، به دنبال اپراتورهای مجازی هستیم و بحث شیرینگ را نه تنها در بخش سایت بلکه در تمام قسمت ها همچون بحث فرکانس، BTSها، سوییچ ها و سایر موارد مرتبط باید مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای همه موارد شیرینگ، به دنبال تنظیم چارچوبی برای قراردادن آن ها در قالب یک مجموعه شیرینگ هستیم و در موافقت نامه هایی که برای ارائه نسل سوم و نسل های بالاتر با اپراتورها امضا کردیم، اپراتورها موظف به انجام بحث شیرینگ شده اند.

رییس سازمان تنظیم مقررات همچنین افزود: در خصوص ضوابط بحث شیرینگ نیز در گذشته یک مصوبه ای وجود داشته و ما به دنبال آن هستیم که همه مراتب شبکه را در آن اعمال کنیم.

عمیدیان ادامه داد: از زمانی که تلفن همراه و اپراتور مجازی آغاز به کار کند، باید بتواند قراردادهای لازم را ببندد و از قسمت های ظرفیت های خالی استفاده کند. علاوه بر این، ما تعهدات لازم را گرفته ایم تا در این خصوص با ما همکاری کند. هرچند در گذشته ضوابطی وجود داشته ولی ما به دنبال ضوابط دقیق تری هستیم که بحث های کارشناسی بر روی آن ها در حال انجام است و بعد از اتمام بحث های کارشناسی، آن را به کمیسیون خواهیم برد تا بتوانیم مجوز لازم را دریافت و ابلاغ نماییم.

وی همچنین در خصوص زمان بندی اجرای شیرینگ خاطرنشان کرد: تا قبل از اعلام اپراتورهای مجازی می بایست بحث شیرینگ انجام شود و چارچوب مورد نیاز هم می بایست مشخص و ابلاغ شود.

عمیدیان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص رومینگ ملی اظهار داشت: تا 12 بهمن سال جاری، رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه به پایان می‌رسد و در 22 بهمن نیز جشن رومینگ ملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-10 20:28

افزودن دیدگاه جدید