کد مطلب: 

16518

گزارش سیتنا از کارگاه‌های آموزشی هفتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات کشور؛ سطح علمی بسیار بالاتر از سطح انتظار بود

شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی هفتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات کشور، سطح علمی آن را بالا ارزیابی کردند و حضور اساتید برجسته این حوزه را نقطه قوت سمپوزیوم برشمردند.
گزارش سیتنا از کارگاه‌های آموزشی هفتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات کشور؛ سطح علمی بسیار بالاتر از سطح انتظار بود

به گزارش خبرنگار سیتنا، پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات پذیرای شرکت‌کنندگان در این دوسالانه علمی مخابراتی در کشور است. بعد از یک کارگاه عمومی در سالن اصلی، شرکت کنندگان بر مبنای علاقمندی، در کارگاه‌های تخصصی که به طور همزمان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

خانم م. ک، دانشجوی دکترای مخابرات که در کارگاهی با حضور پروفسور Tomohisa Wada شرکت کرده بود، با ارزیابی مثبت از هفتیمن سمپوزیوم بین المللی مخابرات، گفت: در این دوره، کارگاه‌ها بسیار علمی و مناسب بودند، افرادی که در این زمینه کار تخصصی کرده‌اند، مدیریت کارگاه را بر عهده دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کل باید تاکید کنم که به نسبت دو سال قبل سطح علمی و محتوای ارائه شده در کارگاه‌ها، بسیار بهتر شده است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان با بیان اینکه سطح علمی بسیار بالاتر از سطح انتظار بود، بیان کرد: در حقیقت من تصور نمی‌کردم سمپوزیوم تا این سطح از غنای علمی برخوردار باشد. صادقانه باید بگویم که سطح علمی بسیار بالا بود.

این شرکت کننده که در رشته مهندسی الکترونیک مشغول به تحصیل است، گفت: دلیل حضور من در این کارگاه‌ها به خاطر یک پژوهش علمی است که در دانشگاه انجام می‌دهیم. این کار تخصصی شاید حدوداً سه یا چهار بار در سراسر دنیا انجام شده بود اما خوشبختانه در آن زمینه اطلاعات بسیار خوبی از سوی پروفسور وادا بیان شد.

وی گفت: مطالبی که در این کارگاه بیان شد، بسیار بالاتر از سطح توقع و انتظار من بود.

خانم ش. د، کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات که در حوزه امنیت شبکه فعالیت دارد، بعد از شرکت در کارگاه امنیت سایبری به خبرنگار سیتنا، گفت: سطح علمی مطالب ارائه شده در کارگاه بالا بود. گروه ما در حوزه امنیت شبکه در حال فعالیت است و متوجه شدیم که این کارگاه در سطح بالای علمی امنیت سایبری برگزار شده است. من در چندین دوره از سمپوزیوم شرکت کرده بودم و امسال نیز برای اولین باری در کارگاه‌ها ثبت نام و شرکت کردم.

دکتر "محمود خالقی" سرپرست پژوهشکده امنیت مرکز تحقیقات مخابرات ایران و یکی از سخنرانان کلیدی این دوره از کارگاه‌ها، گفت: سطح کارگاه‌ها خوب بود و البته مشهود است که استقبال خیلی خوبی هم از این دوره‌های آموزشی شده است.

خالقی در ادامه اذعان داشت: در کارگاه‌ها به هم‌خوانی موضوعات مطرح شده با نیازهای کشور و مسائل روز علمی توجه ویژه شده است. یادآوری این نکته که محور اصلی کارگاه امنیت سایبری، نتیجه کار انجام شده و خروجی پژوهش‌هاست، قابل توجه است.

وی، گفت: همان‌طور که گفته شد، کارگاه نتایج کارهایی است که در سال‌های اخیر انجام شده است. بابیان نتایج به دست آمده در کارگکاه‌های تخصصی هم زکات علم را پرداخت کردیم و هم فرصتی برای جذب همکاران جدید فراهم شد.

آقای م . م، فارغ التحصیل رشته مهندسی مخابرات در گفت‌و‌گوبا خبرنگار سیتنا، حضور در این سمپوزیوم را فرصتی مناسب بری دستیابی به نتایج جدی علمی در حوزه مخابرات دانست و گفت: در سمپوزیوم قبل در کارگاه امنیت شرکت کرده بودم و امسال هم در کارگاه مدیرت ابری. از آنجایی که مسائل مربوط به مدیریت ابری در حال گسترش و فراگیری است، تصمیم گرفتم در این کارگاه شرکت کنم.

این کارشناس مخابرات سطح علمی کارگاه و مدرس را بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: به عنوان یک شرکت کننده که دنبال مطالب علمی جدید هستم و از دید فردی که در این حوزه فعالیت دارد، باید بگویم که کارگاه‌ها در سطح بسیار بالایی است.

وی در تشریح این دوره از کارگاه‌ها، گفت: در سمپوزیوم‌های قبل، مباحثی توسط دانشجوها ارائه می‌شد اما در هفتمین سمپوزیوم، سطح علمی بسیار ارتقاء یافته و در سطح اساتید کامل و معتبر جهان است؛ پروفسور دامیانی با اشراف کامل به موضوع مدیریت ابری پرداختند.

خانم ز. ج، کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه امیرکبیر، گفت: من دوره قبل هم در کارگاه‌ها و سمپوزیوم شرکت کرده بودم اما سطح این دوره از کارگاه‌ها بسیار عالی بود، پیوستگی مطالب و همچنین شروع و پایان کارگاه بسیار منظم و با دقت انجام گرفته و جمع بندی هم عالی بود.

وی در ادامه افزود: مدرس کارگاه، در عین حالی که مسیرهای مختلف را در محاسبات ابری شرح داد، این قابلیت تصمیم گیری را ایجاد کرد که هر کس که بخواهد در این زمینه تخصص پیدا کند، چه مسیری را طی کند.

این کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر، گفت: از سوی دیگر باید بگویم که ایشان برخورد مناسب داشتند و جواب تک تک سوالات را با دقت و حوصله می‌دادند.

گفتنی است؛ هفتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات (IST2014) از 18 تا 20 شهریورماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود. دزر همین راستا، کارگاه های آموزشی این سمپوزیوم بین المللی نیز از 15 تا 17 شهریورماه در حال برگزاری است.

گزارش از مونا ارشادی فر

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-08 09:20

افزودن دیدگاه جدید