کد مطلب: 

15279

حضور مستمر ITU در پروژه‎های ICT ایران/ دبیرکل ITU در پاسخ به سیتنا: وزارت ارتباطات ایران برای دست‎یابی به استانداردهای حوزه‎ی ICT تلاش می‎کند/ شبکه‎ی ملی اطلاعات نمایانگر برنامه‎ی ملی پهنای باند است

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، گفت: شاهد تلاش وزارت ارتباطات ایران بودم که با پیگیری زیاد و فشار بر مجموعه‎های مربوطه سعی بر رعایت استانداردها در حوزه‎ی اپراتورها و اینترنت داشته است.
حضور مستمر ITU در پروژه‎های ICT ایران/ دبیرکل ITU در پاسخ به سیتنا: وزارت ارتباطات ایران برای دست‎یابی به استانداردهای حوزه‎ی ICT تلاش می‎کند/ شبکه‎ی ملی اطلاعات نمایانگر برنامه‎ی ملی پهنای باند است

دکتر "حمدون توره" دبیرکل اتحادیه‎ی جهانی مخابرات در حاشیه‎ی دیدار امروز با وزیر ارتباطات کشورمان، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، در خصوص جایگاه ایران در ITU، اظهار داشت: ایران همیشه به عنوان یک عضو فعال در ITU حضور داشته است. در سال 2000 نیز که ایران عضو شورا بود، دکتر شرافت به عنوان نماینده ایران حضور موثری داشت و توانست به عنوان نماینده ایران تصویر بسیار خوبی از این کشور را در ITU بر جای گذارد.

وی ادامه داد: بر این باور هستم که با بازگشت ایران به شورای ITU، حضور ایران می‎تواند تاثیر بسزایی در ITU داشته باشد و کشورهای زیادی برای همکاری در ITU حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا در ارتباط با ارزیابی وی از نزدیک بودن عملکرد اپراتورها و وضعیت اینترنت در ایران با استانداردهای ITU، گفت: استانداردهای جهانی به همه‎ی کشورها اعلام شده و تا کنون در کشورها مشکلی برای عدم رعایت این استانداردها نداشته ایم.

وی افزود: اگر کیفیت سرویس ها و خدمات در کشورها به صورت یکپارچه باشد، این بدان معناست که آن ها به استانداردها نزدیک هستند.

توره گفت: در 24 ساعته گذشته از زمان ورودم به ایران، شاهد تلاش وزارت ارتباطات بودم که با پیگیری زیاد و فشار به مجموعه‎های مربوطه سعی بر رعایت استانداردها در حوزه‎ی اپراتورها و اینترنت داشتند. اگر استانداردها رعایت شود، در نتیجه کیفیت خدمات به جایگاه خود خواهد رسید و رعایت استانداردها باید همواره در دستور کار همگان باشد.

دبیرکل ITU در خصوص پیشنهاداتی برای توسعه‎ی ICT در ایران به سیتنا گفت: خواسته‎ی ما همواره این است که دولت‎ها برنامه‎ی ملی پهنای باند را در دستور کار خود داشته باشند. در خصوص اینترنت ایران نیز، شبکه ملی اطلاعات برای من نمایانگر همان برنامه ملی پهنای باند است. پهنای باند در همه‎ی زمینه‎ها از جمله تکنولوژی، زیرساخت، قوانین و مقررات و اجرایی شدن خدمات باید رعایت شود تا در نتیجه قیمت‎ها کاهش یافته، کیفیت سرویس‎ها افزایش، پوشش شبکه نیز افزایش و در نهایت خدمات جدیدی اضافه شود که این برنامه بسیار موثر و مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: دکتر واعظی نیز از من خواسته اند تا به طور مستمر در این پروژه دخیل باشم و من خود را متعهد می‎دانم تا بتوانم نقش موثری را ایفا نموده و توصیه‎های کلیدی خود را برای موفقیت‎های چشم گیری که در همه جای دنیا در حال اتفاق است ارائه خواهم داد.

"توره" در پایان خاطرنشان کرد: برنامه و هدف ما این است که هیچ کشوری از بقیه‎ی کشورها عقب نماند و از آن جایی که ما در یک جامعه‎ی اطلاعاتی زندگی می‎کنیم، هیچ کشوری نباید به خاطر کمبود اطلاعات اشتباه کند. در نتیجه در این جامعه‎ی اطلاعاتی با تبادل اطلاعات که اساس این جامعه است می توانیم با سرعت بیشتری به جلو حرکت کنیم.

گفت و گو از مونا ارشادی فر

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-06-23 08:30

افزودن دیدگاه جدید