کد مطلب: 

1197

اپراتورها در واکنش به خبر فیلتر پیامک‌های حاوی «دلار»: نظارتی بر محتوای پیامک‌ها نداریم

اپراتورها در واکنش به خبر فیلتر پیامک‌های حاوی «دلار»: نظارتی بر محتوای پیامک‌ها نداریم

در چند روز اخیر مباحثی مطرح شده مبنی بر این‌که پیامک‌هایی که حاوی کلمه «دلار» و «ارز» باشند با سختی‌هایی در ارسال مواجه می‌شوند؛ اگرچه فرستنده پیامک، گزارش ارسال پیامک را دریافت می‌کند اما پیام مربوط به دست دریافت کننده نمی‌رسد و همین امر دلیلی برای طرح موضوع فیلتر پیامک‌ها شده است.

 

به گزارش سیتنا، موضوع دریافت نکردن پیامک حاوی کلمه دلار برای مشترکان دو اپراتور وجود دارد و این اتفاق در شرایطی که در چند روز اخیر با نوسان نرخ ارز در بازار مواحه بودیم، حساسیت‌برانگیز شده است.

 

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره صحت یا رد این موضوع تاکید کرد: هیچ‌گونه فیلتری برروی پیامک‌ها اعمال نمی‌کنیم.

 

روابط عمومی ایرانسل هم در این‌باره و در گفت‌و‌گو با ایسنا تصریح کرد: به هیچ وجه فیلتری برروی پیامک‌ها انجام نمی‌دهیم و نظارتی برروی محتوای پیامک‌ها نداریم.

 

نکته قابل توجه این است که در حال حاضر در بازار نیز نرم‌افزارهایی موجود بوده که می‌توان با نصب آن، پیامک‌ها و تماس‌های ناخواسته را رد کرد. این‌گونه نرم‌افزارها از کارآیی‌های متفاوتی برای سیستم تلفن همراه برخوردار هستند از جمله اینکه با نصب این نرم‌افزار در یک مرکز ارسال پیامک می‌توان از ارسال یک پیام جلوگیری کرد.

انتهای پیام

خبر مرتبط: پیامک‌های حاوی کلمه‌ی «دلار» فیلتر می‌شوند

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-01-09 16:59

افزودن دیدگاه جدید