کد مطلب: 

274999

اتاق بازرگانی: سازوکار دولت برای جبران خسارت محدودیت‌های اینترنتی روشن نیست

نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران گفت: برای من روشن نیست که دولت مطابق با کدام سازوکار می‌خواهد خسارت‌های وارده به کسب‌وکارهای اینترنتی را جبران کنند، درحالی‌که با کسری بودجه درگیر است و باید منتظر باشیم و ببینیم که دولت چه فرمولی برای جبران این خسارت‌ها در نظر گرفته است.
اینترنت

به گزارش سیتنا، بابک عابدین در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه کندی سرعت اینترنت همچنان در روند فعالیت اقتصادی کسب‌وکارها اختلال ایجاد کرده و به‌صورت کامل رفع نشده است، گفت: به نظر می‌رسد باید راه و روشی پیدا کرد که هر چه سریع‌تر مشکل قطعی اینترنت به نفع اقتصاد و کشور حل شود.

وی با اشاره به کسری بودجه دولت، گفت: برای من روشن نیست که دولت مطابق با کدام سازوکار می‌خواهد خسارت‌های وارده به کسب‌وکارها را جبران کنند درحالی‌که با کسری بودجه درگیر بوده و این پرسشی است که نمی‌توانم جواب روشنی به آن بدهم؛ همچنین دولت پیشنهاد حساب‌ شده‌ای برای جبران خسارت‌ها نداده است و باید منتظر باشیم و ببینیم که دولت چه فرمولی برای جبران این خسارت‌ها در نظر گرفته است.

باید راه و روشی پیدا کرد که هر چه سریع‌تر مشکل قطعی اینترنت به نفع اقتصاد و کشور حل شود.

نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی تفکیکی بین کسب‌وکار اینترنتی و غیراینترنتی ایجاد نکرد و افزود: خط تولید امروز به اینترنت متصل است؛ ماشین‌آلاتی که در خطوط صنعتی جدید به کار گرفته می‌شوند برای نگهداری، عیب‌یابی و تعمیرات نیازمند اینترنت پرسرعت هستند؛ بنابراین کسب‌وکار غیراینترنتی نداریم و امروزه تمام خطوط تولیدی، صنایع  و خدمات وابسته به اینترنت هستند.

عابدین ادامه داد: دولت می‌تواند با اعمال برخی معافیت‌ها به کسب‌وکارها کمک کند و این تسهیلات نباید در غالب اعطای پول باشد؛ دولت می‌تواند از سهم خود بگذرد تا فعالیت اقتصادی این کسب وکارها ادامه داشته باشند. محاسبه خسارت‌های وارده به فعالیت اقتصادی باید کارشناسانه باشد و نمی‌تواند حدود خسارت‌های وارده را برآورده کرد.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما تسهیلاتی که دولت برای این کسب‌وکارها در نظر می‌گیرد می‌تواند جبران کننده خسارت‌های وارده به آنها باشد؟ خاطر نشان کرد: اگر کسب‌وکاری توانست در این شرایط به فعالیت خود ادامه بدهد بدون تردید این تسهیلات می‌تواند کمک کننده باشد اما اگر کسب‌وکاری به‌صورت کامل روند فعالیت‌اش متوقف شده باشد دیگر تمهیدات حمایتی نمی‌تواند برای آنها کارساز باشد.

وی با اشاره به تاثیر قطعی اینترنت در صنعت چاپ، افزود: ارتباط با مشتری، خرید و فروش و سفارش‌ گیری  در این صنعت از طریق اینترنت انجام می‌شود و سیستم‌ها باید در پروسه تولید به  یکدیگر وصل باشند و وقتی اینترنت قطع باشد فعالیت اقتصادی مختل می‌شود؛ دیگر زمان آن گذشته است که فایل‌ها در فلاپی ریخته شود و برای مشتری پست شود و این فعالیت‌ها وابسته به فضای مجازی هستند.

به گفته عابدین؛ ایران تلاش دارد که به معاهدات تجارت جهانی بپیوندد و تلاش دارد که به سیستم انتقال تجارت خط ابریشم از شرق به غرب تبدیل شود در این شرایط که سرعت انتقال داده اینگونه است چگونه می‌خواهیم به این مهم برسیم؟ تاجری که با کندی سرعت ایران مواجه می‌شود این ضرر را قبول نمی‌کند و مسیر دیگری را انتخاب می‌کند و ما اینگونه محو خواهیم شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-08 10:51

افزودن دیدگاه جدید