کد مطلب: 

274764

نارضایتی در اجرای طرح نسخه الکترونیک به‌دلیل کُندی اینترنت

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و پشتیبانی یکی از چالش‌های طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی است و کُندی و قطعی اینترنت باعث معطلی و نارضایتی بیماران در داخل داروخانه‌ها شده است.
 نسخه الکترونیک

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، دکتر علی فاطمی با اشاره به مشکلات اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: این در حالی است که سازمان بیمه تأمین اجتماعی هزینۀ نسخه‌های کاغذی را به داروخانه‌ها با تأخیر بیش‌تری نسبت به نسخه‌های الکترونیک می‌پردازد و این اقدام فشار زیادی را به داروخانه‌ها و حتی بیماران تحمیل خواهد کرد.

فاطمی افزود: در حال حاضر همۀ نسخه‌هایی که از سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها می‌آید، الکترونیکی هستند، اما در مورد بیمه تأمین اجتماعی این‌گونه نیست. حدود ۷۰ درصد نسخه‌های سازمان تامین اجتماعی، الکترونیکی و ۳۰ درصد مابقی کاغذی هستند.

وی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و پشتیبانی را نیز از دیگر چالش‌های طرح نسخه نویسی الکترونیکی دانست و بیان کرد: کُندی و قطعی اینترنت باعث معطلی و نارضایتی بیماران در داخل داروخانه‌ها شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه، برای پزشکان و ارائه‌دهندگان خدمتی که نسخۀ الکترونیکی بنویسند، از ۸۸۰۰ تومان تا ۱۸ هزار تومان تعرفه تشویقی در نظر گرفته شده، اما هیچ مبلغی برای جبران خسارت داروخانه پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه تعرفه تشویقی برای ارائه‌دهندگان خدمات سلامت که در قانون بودجه در نظر گرفته شده، فقط برای پزشکان اجرا می‌شود و برای داروخانه‌ها دیده نشده و متأسفانه برخی داروخانه‌ها حتی تنبیه هم می‌شوند.

نایب رئیس انجمن داروسازان کشور با بیان اینکه ۳۶۶ قلم دارو به لیست داروهای تحت پوشش بیمه اضافه شده است، گفت: باید توجه کرد که بیمه‌های مکمل درمانی هنوز با نسخه الکترونیک هماهنگ نشدند و کار را به شکل سنتی انجام می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-11-30 15:08

افزودن دیدگاه جدید