کد مطلب: 

274659

وزیر ارتباطات: انتقال کسب‌وکارها از پلتفرم‌های خارجی به داخلی، قطعا خالی از مشکل نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: انتقال از پلتفرم‌های خارجی به داخلی برای کسب و کار‌ها قطعا مشکلاتی ایجاد خواهد کرد، بنابراین تلاش می‌کنیم این انتقال کسب و کار با زحمت کمتری صورت گیرد، در شرایط فعلی که این محدودیت ناخواسته ایجاد شده و دوستان امنیتی تشخیص دادند، ما وظیفه داریم فضا را برای کسب و کار‌های مردم فراهم کنیم.
عیسی زارع‌پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع‌پور در گفتگو با آنا، با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی و در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود ۸ تا ۹ میلیون کسب و کار در فضای مجازی با محدودیت‌های ایجاد شده در اینترنت دچار مشکل شده‌اند، آیا این آمار دقیق است و اساسا آمار دقیقی از کسی و کار‌ها در بستر فضای مجازی که متضرر شده‌‎اند، وجود دارد یا خیر؟، گفت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد، زیرا پلتفرم (اینستاگرام) در اختیار ما نیست و همکاری نمی‌کند، ما نمی‌دانیم واقعا چند نفر کسب و کار در آنجا است، چون ساز و کاری هم تا یکی، دو ماه قبل برای کسب و کار در این پلتفرم وجود نداشت و اخیرا اضافه کرده است.

وی افزود: کاربر‌های عادی برای کسب و کار از نظر این پلتفرم (اینستاگرام) تا چند وقت پیش تفاوتی نداشتند، اما در صورتی که یک کسب و کار هم متضرر شده باشد، برای ما مهم است، برای همین دولت آیین‌نامه‌ای را حدود ۲۰ روز پیش تصویب کرد که حمایت‌های بسیار خوبی برای کسب و کار‌های اینترنتی و هم برای پلتفرم‌ها پیش‌بینی شده که انشاءالله به مرور اجرا خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برخی اقدامات دولت در حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی، تصریح کرد: قدم اول این بود که ببینیم چه پلتفرم‌هایی مشمول این حمایت‌ها می‌شوند، برای شناسایی این پلتفرم‌ها جهت حمایت، فراخوان دادیم که یک هفته فرصت داده شده و به زودی مشخص می‌شوند.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه حدود ۳۰ نوع حمایت از پلتفرم‌ها و کسب و کار‌ها در آیین‌نامه دولت پیش‌بینی شده است، گفت: طبق این آیین‌نامه برای کسب و کار‌های اینترنتی در بستر پلتفرم‌های داخلی حمایت‌هایی از جمله معافیت مالیاتی به مدت دو سال در نظر گرفته شده، به طوری که کسب و کار‌هایی که سابقه مالیاتی نداشتند، یعنی تا به حال مالیات پرداخت نمی‌کردند، می‌توانند با خیال راحت در این پلتفرم‌ها کارشان را انجام دهند و نیازی هم به اخذ مجوز نیست، در کنار این، بسته‌های تبلیغاتی نیز پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: به زودی اسامی پلتفرم‌های داخلی مورد حمایت برای فعالیت کسب و کار‌های اینترنتی مشخص و اسامی آن‌ها نیز اعلام خواهد شد؛ یک نفر را هم به طور ویژه مأمور کردم که اجرای این آیین‌نامه را دنبال کند که در نهایت به خروجی مطلوب برای کسب و کار‌های اینترنتی تبدیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه انتقال از پلتفرم‌های خارجی به داخلی برای کسب و کار‌ها قطعا مشکلاتی ایجاد خواهد کرد، افزود: تلاش می‌کنیم این انتقال کسب و کار با زحمت کمتری صورت گیرد، در شرایط فعلی که این محدودیت ناخواسته ایجاد شده و دوستان امنیتی تشخیص دادند، ما وظیفه داریم فضا را برای کسب و کار‌های مردم فراهم کنیم.

زارع‌پور اضافه کرد: تمام شب و روز ما در وزارت ارتباطات به این می‌گذرد که زیرساخت پرسرعت و با کیفیت برای کسب و کار‌ها برای عموم مردم فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: ظرفیت پلتفرم‌های داخلی برای توسعه کسب و کار‌ها نیز وجود دارد و نگرانی بابت کسب و کار‌های دیجیتال در بستر فضای مجازی وجود ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2022-11-27 14:36

افزودن دیدگاه جدید