کد مطلب: 

273786

نماینده مجلس: به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از قطعی اینترنت بسته حمایتی ارائه شود

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اصلی‌ترین مطالباتی که در حال حاضر وجود دارد این است که برای مدتی که اینترنت قطع و یا دچار اختلال بوده، به صاحبان کسب‌و‌کارها در فضای مجازی بسته‌های حمایتی تعلق بگیرد.
قطعی اینترنت

به گزارش سیتنا، سید کریم حسینی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اثرگذاری قطعی اینترنت و فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی و اثرگذاری این موارد بر فعالیت کسب و کارها اظهار کرد: به کسب‌و‌کارهای آسیب دیده ناشی از قطعی و اختلال اینترنت بسته‌های حمایتی و تسهیلات ارائه شود.

وی افزود: برای جبران خسارات واردشده به صاحبان مشاغل و کسب و کارها در فضای مجازی، باید تسهیلات مناسبی ارائه شود تا بتوان در برابر مشکلاتی که طی دو ماه گذشته با آن مواجه بوده‌اند دوام بیاورند و به فعالیت خود ادامه دهند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ارتباطات نیز قول‌هایی در خصوص تدوین بسته‌های حمایتی برای جبران خسارت‌های واردشده به کسب و کارهای اینترنتی داده است که امیدواریم به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.

حسینی عنوان کرد: با توجه به اینکه تعدادی زیادی از افراد در کشور از طریق اینترنت کسب و کار دارند و اشتغال و معیشت آن‌ها بر این اساس است، باید وضعیت اینترنت سر و سامان داده شود و همچنین اینترنت ملی نیز ساماندهی شود.

وی ادامه داد: تقویب شبکه ملی اطلاعات و همچنین پلتفرم‌های داخلی از دیگر مواردی است که باید به صورت جدی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار بگیرد و به سرعت ساماندهی شود زیرا این شبکه‌ها در داخل کشور جوابگوی نیاز مردم نیستند و باید هرچه سریعتر توسعه داده شوند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اقدامات لازم در بستر بهبود وضعیت اینترنت ملی و همچنین پلتفرم‌های داخلی انجام شود قطعا بسیاری از این کسب و کارها می‌توانند در همین شبکه‌های داخلی فعال شوند و بدون اختلال به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-31 08:33

افزودن دیدگاه جدید