کد مطلب: 

273721

نماینده مجلس: باید هرچه سریع‌تر کالابرگ الکترونیک توزیع شود

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: اگر کالابرگ الکترونیک توزیع نشود یارانه‌های نقدی در محل‌های دیگری مصرف می‌شود و علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم، تولید نیز آسیب می‌بیند.
کالابرگ

به گزارش سیتنا، منصورعلی زارعی کیاپی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ به 63 هزار تومان، گفت: علت افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار افزایش قیمت نهاده‌های دامی است  مرغداران در گذشته نهاده‌های دولتی دریافت می‌کردند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده بر اساس آنالیز هزینه تولید است، ادامه داد: متاسفانه مرغداران طی ماه‌های اخیر به واسطه آزادسازی نرخ ارز با سختی به تولید ادامه دادند و در هر دوره جوجه ریزی با زیان‌هایی مواجه شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه مقرر شده بود دولت برای جلوگیری از کاهش میزان مصرف گوشت مرغ و افزایش فشار بر مصرف کنندگان کالابرگ الکترونیک را در اختیار آنها قرار دهد اما این موضوع اجرایی نشد و تنها یارانه نقدی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت، عنوان کرد: اگر کالابرگ الکترونیک توزیع نشود یارانه های نقدی در محل‌های دیگری مصرف می‌شود و علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم تولید نیز آسیب می‌بیند.

زارعی کیاپی با اشاره به اینکه باید بین میزان تولید و مصرف گوشت مرغ تعادل ایجاد شود تا هر دو سمت آن آسیب نبینند، افزود: در حال حاضر میزان تولید ماهانه گوشت مرغ حدودا 210 هزار تن است و از سوی دیگر حدود 215 هزار تن نیز گوشت مرغ مصرف می‌شود. درصورت توزیع کالابرگ الکترونیک و اختصاص گوشت مرغ به میزان مشخص به هر نفر میان تولید و تقاضای آن تعادل برقرار می‌گردد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار تقاضا را کاهش می‌دهد و تولیدکنندگان نیز آسیب می‌بینند، تصریح کرد: در صورت کاهش مصرف گوشت مرغ و پروتئین سلامت جامعه نیز آسیب می‌بیند و باید هرچه سریع‌تر کالابرگ الکترونیک توزیع شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-29 13:52

افزودن دیدگاه جدید