کد مطلب: 

273626

نماینده مجلس: مسوولان تدابیر لازم برای چگونگی استفاده از فضای مجازی را به کار گیرند

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مسوولان باید تدبیر لازم را بکار بگیرند که چگونه می‌شود از فضای مجازی استفاده کرد تا آسیب و ضرر به جامعه نرساند، اگر بتوانند مهار کنند که خوب است در غیر این صورت همان بهتر که نباشد.
حجت الله فیروزی

به گزارش سیتنا، حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا گفت: کسب و کارها باید ادامه پیدا کنند، آنچه در شهرهای خودمان شاهد آن هستیم فضای مجازی لطمه‌ی بسیاری به فرهنگ و جامعه از لحاظ اخلاقی و اجتماعی وارد کرده است، گاهی استفاده‌ی مناسبی از اینستاگرام نشده و عده‌ای با پیج‌های ناشناس خرابکاری می‌کنند و در پی آن شایعات بسیاری توام با دروغ و تهمت به همراه دارد و لذا با وجود این حواشی نباید این فضا را رها کرد، بلکه باید مدیریت کرد. در این صورت ما مخالف نیستیم.

من هم جزو شاکی‌های فضای مجازی هستم زیرا با حیثیت مردم بازی می‌کنند

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولان باید تدبیر لازم را بکار بگیرند که چگونه می‌شود از فضای مجازی استفاده کرد تا آسیب و ضرر به جامعه نرساند، اغلب با خط‌های داخل و خارج به توهین و نشر اکاذیب می‌پردازند و خود من هم جزو شاکی‌ها هستم، زیرا با حیثیت مردم بازی می‌کنند. اگر بتوانند مهار کنند که خوب است در غیر این صورت همان بهتر که نباشد.

کسی که در فضای مجازی صادقانه صحبت می‌کند نباید وحشت داشته باشد

نماینده شهر فسا در مورد بی‌اعتمادی مردم نسبت به پلتفرم‌های داخلی تصریح کرد: کسی که در فضای مجازی صادقانه صحبت می‌کند نباید وحشت داشته باشد، اما اگر حرف‌ها بدون منطق و به نیت تخریب باشد قاعدتا باید بترسند، مگر فعالیت سیاسی چه اشکالی می‌تواند داشته باشد؟ من اعتقاد دارم در این مقوله باید توجه صورت بگیرد؛ نباید فضا یله و رها شده باشد، در فضای آزاد باید مردم آزادانه نقادی کنند، اما منصفانه! آن‌هایی می‌ترسند که نقادی‌هایشان با کینه توزی باشد و این را باید در جامعه تقلیل داد.

تبلیغ بدحجابی همان طراحی است که رسانه‌های آن سوی مرز برای ما دارند

عضو کمیسیون صنایع در خصوص عملکرد و تاثیر صداوسیما و رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران گفت: صداوسیما باید مخاطبین خود را بشناسد؛ جوانان را قانع کند و اطلاعات مورد نیاز مردم را در اختیارشان قرار دهد تا به شبکه‌های فارسی زبان خارج از ایران اکتفا نکنند. تجربه ثابت کرده است که آن‌ها صادق نیستند و تا بتوانند دروغ می گویند و اجحاف می‌کنند. آنها در یک ماه اخیر تا توانستند روی قشر جوان کار کردند؛ به طور نمونه تبلیغ بدحجابی میان دهه هشتاد و نود «دانش آموزان» کردند و این در حالی است که هیچ نفعی را برای خانواده‌ها به دنبال ندارد. این همان طراحی است که رسانه‌های آن  سوی مرز برای ما دارند. ما باید به عنوان کشور اسلامی شرع، عرف و سنت خود را دنبال کنیم، به این خاطر صداوسیما باید به افکار عمومی توجه کند؛ نباید مسائل را صفر و صد دید.

تندروی‌ها در این مقطع زمانی به نفع ما نیست

فیروزی در پایان خاطر نشان کرد: همه باید در چارچوب قانون و اخلاق مدارانه حرکت کنند. تندروی‌ها در این مقطع زمانی به نفع ما نیست و اینگونه مشکلات حل نمی‌شود اما  از آن‌سو با ساختارشکنی و تخریب واغتشاش هم کارها پیش نمی‌رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-26 10:18

افزودن دیدگاه جدید