کد مطلب: 

273396

همراه بانک جعلی؛ شگرد جدید خالی کردن حساب‌ افراد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد که با استفاده از یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.
همراه بانک جعلی؛ شگرد جدید خالی کردن حساب‌ افراد

به گزارش سیتنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با مهر افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز پانصد میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جستجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند افزود: موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و متخصصین پلیس فتا با بهره گیری از روش‌های علمی و به کارگیری اقدامات تخصصی مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این شیاد سایبری مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضائی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

گودرزی بیان داشت: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده اظهار داشت یک نرم افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کردم و با این روش از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری کردم.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه خود هموطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر استفاده نکنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-19 14:18

افزودن دیدگاه جدید