کد مطلب: 

270950

زارع پور، مطرح کرد: اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات تا هفته دولت سال بعد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: وزیر ارتباطات گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند که الان نزدیک ۸۸ درصد روستاها متصل هستند و تا آخر سال این رقم را به ۹۵ درصد خواهیم رساند؛ به فضل خدا تا هفته دولت سال بعد تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا به نقل از فارس، عیسی زارع پور، که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده است، در حاشیه این جلسه گفت: امروز در خدمت نمایندگان محترم در کمیسیون صنایع مجلس بودیم و دغدغه‌های دوستان عمدتاً درباره دسترسی مردم عزیز در روستاها به شبکه های ارتباطی بود و ما توضیحات لازم و برنامه های خود را به نمایندگان محترم ارائه دادیم.

وی افزود: ان‌شاءالله طبق برنامه زمان‌بندی که خدمت دوستان ارایه دادیم، کار پیش خواهد رفت تا بتوانیم مشکلات ارتباطی روستاها را حل کنیم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نزدیک ۱۹۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است؛ در ابتدای دولت ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند که الان نزدیک ۸۸ درصد روستاها متصل هستند و ان‌شاءالله تا آخر سال این رقم را به ۹۵ درصد خواهیم رساند؛ به فضل خدا تا هفته دولت سال بعد تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نزدیک ۱۹۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است

زارع پور ادامه داد: بعضی استان ها در این زمینه از میانگین کشوری خیلی پایین تر هستند، مخصوصا استان سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی که عمده سوالاتی که دوستان امروز مطرح کردند درباره این استان ها بود و ما به شکل ویژه برنامه ای برای این استان ها تدارک دیدیم که ان‌شاءالله روستاهای این استان ها را تا پایان سال به میانگین کشوری برسانیم.

وی درباره وضعیت اینترنت و روستاها در سیل اخیر گفت: همان‌طور که در خبرها اعلام شد، سیلاب به زیرساخت های ارتباطی در کشور هم ضربه زد که همکاران من به صورت شبانه روزی تلاش کردند و الحمدلله اکنون ارتباطات در تمام کشور به صورت پایدار برقرار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-08-01 11:20

افزودن دیدگاه جدید