کد مطلب: 

270634

گوگل در لندن دادگاهی می‌شود

گوگل به علت اینکه از برنامه‌های محبوب پلی استور، ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند، باید در دادگاهی در انگلیس پاسخگو باشد.
گوگل

به گزارش سیتنا، صداوسیما به نقل از رویترز، نوشت: گوگل با دادگاهی درباره ادعای غرامت ۹۲۰ میلیون پوندی (۱.۱ میلیارد دلاری) روبه‌رو است.

این دادگاه در پی شکایتی گروهی مبنی بر اینکه گوگل از اکتبر ۲۰۱۵ با دریافت ۳۰ درصد کمیسیون از برنامه‌های محبوب فروشگاه موبایلش، از جمله تیندر (Tinder)، کندی کراش سگا (Candy Crush Saga) و روبلوکس (Roblox) از موقعیتش سواستفاده کرده، تشکیل می‌شود.

قانون‌گذاران، رقبا و حامیان مصرف‌کنندگان در تلاش هستند تا شرکت‌های بزرگ فناوری را مهار کنند و در سرتاسر جهان علیه شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل به دلیل رفتار‌های ضدرقابتی شکایت‌هایی تنظیم شده است.

قانون‌گذاران، رقبا و حامیان مصرف‌کنندگان در تلاش هستند تا شرکت‌های بزرگ فناوری را مهار کنند و در سرتاسر جهان علیه شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل به دلیل رفتار‌های ضدرقابتی شکایت‌هایی تنظیم شده است.

اتحادیه اروپا به تنهایی گوگل را در سال‌های اخیر بیش از هشت میلیارد یورو (۸.۲ میلیارد دلار) به دلیل اقدامات ضد تراست جریمه کرده است.

آخرین پرونده انگلیسی علیه گوگل، را لیز کول، مدیر سابق سیاست دیجیتال در خدمات غیرانتفاعی Citizens Advice مطرح کرده است.

کول در این دادخواست ادعا می‌کند که کمیسیون پلی استور غیرقانونی است و قوانین رقابتی اروپا و انگلیس را نقض می‌کند. گوگل از موقعیت غالب خودش به ضرر کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی انگلیس سواستفاده می‌کند.

یک پرونده دادگاهی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹، گوگل ۱۱.۲ میلیارد دلار درآمد از فروشگاه اپلیکیشن موبایل خود کسب کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-21 11:53

افزودن دیدگاه جدید