کد مطلب: 

268339

نماینده مجلس: اصلاح افزایش خودسرانه بهای اینترنت از طرف اپراتورها ضرورت دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افزایش بدون توجیه اینترنت و حذف بسته‌های بلندمدت که به معنای در مضیقه قرار دادن مصرف‌کنندگان ثابت اینترنت مانند دانشجویان، پژوهشگران، صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی و امثالهم است؛ از جمله مواردی هستند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.
زهره السادات لاجوردی

به گزارش سیتنا، زهره السادات لاجوردی در گفت و گو با خانه ملت در مورد گرانی اخیر بهای اینترنت در کشور گفت: اخیراً، اپراتورها در اقدامی خودسرانه به بهانه‌هایی مانند ارزانی بهای اینترنت در ایران و یا ارتقای کیفیت خدمات، اقدام به افزایش بهای اینترنت و نیز حذف بسته‌های بلندمدت نموده‌اند. در مورد ارزان‌بودن علیرغم برخی ادعاها، هزینه اینترنت در سایر کشورها زیر یک درصد درآمد خانوارها است در حالی‌که این هزینه در ایران معادل 8/3 درصد درآمد ماهانه خانواده‌های ایرانی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، ادامه داد: ارتقای شبکه زیرساخت و کیفیت خدمات اپراتورها نیز مربوط به امروز نیست بلکه مطالبه چند ساله‌ای است که شایسته نیست بار قصور بخش‌های مربوطه و انجام وظایف بر زمین مانده دستگاه‌ها را مردم متحمل شوند.

گرانیِ بدون قاعده با شعار حمایت از اقتصاد داخلی توجیه می‌شود

وی در ادامه یادآور شد: در مواردی با استفاده از شعار حمایت از اقتصاد داخلی سعی در کمرنگ نمودن ابعاد غیر قابل پذیرش این اقدام شده است. حال آنکه، این یک آسیب است که گرانیِ بدون قاعده با شعار حمایت از اقتصاد داخلی توجیه شود؛ چراکه، یا افزایش فشار به مردم با چنین توجیهاتی باعث بی‌ارزش شدن اصالت حمایت از اقتصاد داخل و تبدیل این هدف حیاتی به یک شعار ابزار گونه ضمن از دست رفتن پشتوانه ملی و همراهی مردم در مسیر اصیل خود، خواهد شد. این همان آسیبی است که در بحث خودروسازان اتفاق افتاده و نشان داده که جلوی این قبیل اجحاف‌ها با چنین بهانه‌هایی باید از ابتدا گرفته شود.

لاجوردی با بیان اینکه اینترنت یکی از ضروریات زندگی بشر امروز است تاکید کرد: اینترنت امروزه به یکی از اصول جدایی‌ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده است؛ تحصیل، کسب و کار، تجارت در سطح ملی و بین المللی و ضروریات زندگی مردم  امروز در گرو استفاده از آن است؛ بنابراین نرخ اینترنت بطور مستقیم بر سبد معیشتی مردم اثرگذار بوده و تعیین قیمت آن چیزی شبیه به کالای اساسی خانواده ها است که نباید بدون ضابطه و بصورت سلیقه‌ای اِعمال شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش بدون توجیه اینترنت و حذف بسته‌های بلندمدت که به معنای در مضیقه قرار دادن مصرف‌کنندگان ثابت اینترنت مانند دانشجویان، پژوهشگران، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و امثالهم است؛ از جمله مواردی هستند که باید هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-04-30 11:20

افزودن دیدگاه جدید