کد مطلب: 

267360

سامسونگ بیشترین سهم بازار موبایل را در سال 1400 از آن خود کرد

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: در بازه زمانی اسفند سال ۱۳۹۹ تا اسفند ۱۴۰۰، سامسونگ ۴۸ درصد، شیائومی ۲۸، نوکیا ۱۲، اپل شش و هواوی یک درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
موبایل

به گزارش سیتنا، محمدرضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تا ابتدای اسفند ماه، ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده، اما در همین بازه زمانی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه در کشور مصرف شده است. علت بیشتر بودن مصرف نسبت به واردات این است که اگر روند تامین و واردات کالا عادی باشد، ماهانه حدود دو میلیون دستگاه باید ذخیره شود. علت این مازاد مصرف همان مازاد واردات سال قبل است.

به گفته وی، بیشترین مصرف در خرداد ۱۴۰۰ بوده است. اما در سال ۱۳۹۹ بیشترین مصرف در ماه‌های پایانی سال بود. شاید علت کم رونق بودن بازار پایان سال نسبت به سال‌های بی نتیجه ماندن برجام بوده است.  

عالیان با اشاره به ورود دو میلیون دستگاه موبایل در خرداد به کشور و مصرف یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه در این ماه، تصریح کرد: به طور کلی از اول اسفند ۱۳۹۹ تا اول اسفند ۱۴۰۰ مجموعا ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موبایل به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۸ میلیون و ۲۸۰ هزار دستگاه مصرف شده است. بنابراین مصرف و واردات تعادل منطقی پیدا کرده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به لزوم ذخیره دو تا سه میلیون ذخیره موبایل، گفت: در سال ۱۴۰۰ واردات نسبت به مصرق تقریبا کم بوده، اما نسبت به سال ۱۳۹۹ واردات و مصرف رشد داشته است.

سهم برندها دربازار ایران

عالیان درباره سهم بازار برندها نیز گفت: در مدت یاد شده سامسونگ ۴۸ درصد، شیائومی ۲۸، نوکیا ۱۲، اپل شش و هواوی یک درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی در این مدت هشت میلیون و و ۷۱۰ هزار دستگاه موبایل سامسونگ به ارزش یک میلیارد و ۷۸۷ میلیارد دلار، پنج میلیون و ۲۱۰ هزار دستگاه موبایل شیامی از مدل‌های مختلف به ارزش یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون دلار و دو میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه موبایل از برند نوکیا به ارزش ۵۴ میلیون دلار مصرف شده است. همچنین مصرف برند اپل معادل یک میلیون و ۳۰ هزار دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۳۵۳ میلیون دلار و هواوی ۲۳۰ هزار دستگاه به ارزش هفت میلیون دلار بوده است.  

سخنگوی انجمن موبایل در ادامه مدل A۱۲ سامسونگ، موبایل فیچر فون نوکیا ۱۰۵ و موبایل پوکو X۳ پرو از برند شیائومی را پرتقاضاترین موبایل‌های بازار را تا اپل اسفند سال گذشته عنوان کرد و گفت: مصرف این موبایل‌ها به ترتیب بیش از دو میلیون و ۱۴۰ هزار دستگاه و یک میلیون و ۴۹ هزار و یک میلیون و ۱۳ هزار دستگاه بوده است.

به گفته وی در بازار جهانی اپل بیشترین سهم بازار را در سال گذشته داشته، اما در ایران به دلیل شرایط اقتصادی مردم و گران بودن این گوشی‌های موبایل سهم زیادی از بازار نداشته است. پرمصرف‌های ایران عمدتا موبایل‌های ارزان‌تر هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-03-27 10:02

افزودن دیدگاه جدید