کد مطلب: 

266894

رونمایی از ارزان‌ترین آیفون اپل

اپل مدل ارزان قیمت آیفون SE و آی پد ایر و همچنین یک تراشه قدرتمند برای رایانه رومیزی مک استودیو را رونمایی کرد.
شرکت اپل

به گزارش سیتنا، ایسنا به نقل از رویترز، نوشت: اپل قیمت iPhone SE را نسبت به قیمت ۳۹۹ دلار مدل قبلی اندکی افزایش داد و ۴۲۹ دلار اعلام کرد. فروش این مدل از ۱۸ مارس آغاز می شود.

این مدل یک تراشه A۱۵ بیونیک دارد که اپل آن را سریعترین تراشه معرفی کرده و یک نمایشگر رتینای ۴.۷ اینچی و دگمه هوم با قابلیت تاچ آی دی (حسگر اثر انگشت) دارد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرد عرضه این مدل برای کاربران فعلی ما که آیفون کوچکتری با ارزش زیاد می خواهند، مهم است.

اپل در این مراسم تراشه جدیدی به نام M۱ Ultra معرفی کرد که عملکرد رایانه های رومیزی مک را ارتقا می دهد. این تراشه با اتصال دو تراشه M۱ Max ساخته شده و هشت برابر سریعتر از تراشه های M۱ است.

سازنده آیفون همچنین رایانه رومیزی مک استودیو و مونیتور جدیدی به نام استودیو دیسپلی را معرفی کرد که به هر رایانه مکی شامل مک بوک ایر و مک بوک پرو وصل می شود. اپل  دو مدل مک استودیو را معرفی خواهد کرد که یکی با تراشه M۱ Max و دیگری با تراشه M۱ Ultra کار خواهد کرد.

رایانه مک استودیوی مجهز به M۱ Ultra حدود ۸۰ درصد سریعتر از مک بوک پرو خواهد بود. قیمت مک استودیو با تراشه M۱ Max از ۱۹۹۹ دلار و با تراشه M۱ Ultra از ۳۹۹۹ دلار آغاز می شود. قیمت نمایشگر استودیو دیسپلی ۱۵۹۹ دلار است.

ارزش سهام اپل روز سه شنبه در ابتدای مراسم معرفی محصولات جدید تا حدود ۱۶۳ دلار صعود کرد و پس از خاتمه این مراسم که شگفتی زیادی به همراه نداشت، به حدود ۱۵۹ دلار کاهش پیدا کرد و معاملات سه شنبه را با اندکی کاهش به پایان رساند.

در این مراسم کوک هیچ اشاره ای به جنگ در اوکراین نکرد. اپل اول مارس اعلام کرد فروش همه محصولاتش در روسیه را در واکنش به حمله نظامی این کشور به اوکراین متوقف کرده است. اپلیکیشنهایی رسانه های دولتی آر تی نیوز و اسپوتنیک نیوز روسیه دیگر برای دانلود از فروشگاه اپ استور در خارج از روسیه موجود نیستند.

آی پد ایر برای نخستین بار در دو سال گذشته با طراحی جدید، اتصال ۵G و چیپ ست سریعتر M۱ به روز شد و قیمت آن از ۵۹۹ دلار آغاز می شود و از ۱۸ مارس به بازار عرضه خواهد شد. آی پد ایر جدید همچنین یک دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

قابلیت اتصال ۵G بخش بزرگی از توجه اپل برای مدلهای گران قیمت محصولات پرچمدارش بوده است زیرا مشتریان به دنبال دستگاههای قدرتمندی با اتصال بهتر هستند. آیفون ۱۳ آنتن ۵G سفارشی و قطعات رادیویی برای سرعت سریعتر دارد. اکنون مدل ارزانتر SE به اتصال ۵G مجهز شده است که می تواند مشتریان حساس به قیمت را به خرید گوشی جدید تشویق کند.

موسسه تحقیقاتی IDC آمریکا، ژاپن و اروپای غربی را بازارهای اصلی فروش آیفون SE در سالهای اخیر معرفی کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-03-09 10:59

افزودن دیدگاه جدید