کد مطلب: 

266545

محدودیت دسترسی به فیس بوک توسط روسیه

مسکو اعلام کرد دسترسی به فیس بوک را محدود خواهد کرد و این پلتفرم را به سانسور رسانه‌های روسی متهم کرد. این تازه‌ترین اقدام روسیه علیه شبکه‌های اجتماعی آمریکایی است.
فیس بوک

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: این در حالی است که روسیه فشار بر رسانه‌های داخلی را افزایش داده و تهدید کرده گزارش‌های حاوی اطلاعات نادرست درباره عملیات‌های نظامی اش در اوکراین را مسدود می‌کند.

رگولاتور ارتباطات روسیه اعلام کرد فیس بوک درخواست‌هایش برای رفع محدودیت‌ها بر چهار رسانه روسی در پلتفرم اش را نادیده گرفته است. این رسانه‌ها خبرگزاری RIA نیوز، Zvezda TV( متعلق به وزارت دفاع روسیه) و وب سایت‌های gaxeta.ru و lenta.ru هستند.

نیک کلگ مدیر امور جهانی متا در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: روز گذشته مقامات روسی به ما دستور دادند تا فرایند راستی آزمایی مستقل و برچسب زنی بر محتوایی را که توسط چهار رسانه دولتی روسی منتشر می‌شوند، متوقف کنیم. ما این درخواست را رد کردیم. در نتیجه دولت روسیه نیز اعلام کرد سرویس‌های ما را محدود می‌کند.

متا از مدت‌ها قبل برای مقابله با اخبار جعلی تحت فشار است، با پیمانکاران مستقل برای راستی آزمایی همکاری می‌کند.

این درحالی است که روسیه مرتباً و به دلیل عدم حذف محتوای ممنوع در کوتاه‌ترین فرصت، جریمه‌هایی برای متا تعیین کرده است. در دسامبر سال گذشته میلادی روسیه جریمه ای دو میلیون روبلی (۲۴ میلیون دلاری) برای عدم حذف محتوای ممنوع به طور مکرر تعیین کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.9 (11 رای)
سیتنا 5
2022-02-26 12:01

افزودن دیدگاه جدید