کد مطلب: 

265636

صندوق بین‌المللی پول در مورد قانونی کردن ارزهای مجازی به السالوادور هشدار داد

صندوق بین‌المللی پول از السالوادور خواسته در سیاست خود برای قبول بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز مجازی قانونی به‌ خاطر مخاطرات بالای آن تجدیدنظر کند و این سیاست را مانع بزرگی برای دریافت وام این کشور از این صندوق اعلام کرده‌ است.
بیت‌کوین

به‌گزارش سیتنا، تسنیم به نقل از بلومبرگ، نوشت: صندوق بین‌المللی پول سیاست السالوادور در قانونی اعلام کردن بیت کوین را بسیار مخاطره آمیز توصیف کرد و آن را مانع دریافت وام از این صندوق اعلام کرده است.

السالوادور سال گذشته درخواست سه میلیارد دلار وام از صندوق بین‌المللی پول را داده بود، اما نگرانی‌های این صندوق در مورد بیت کوین مانع تأیید پرداخت وام به این کشور شده‌است.

هیئت‌مدیره صندوق بین‌المللی پول که نماینده 190 عضو آن هستند، بیت گنگ را یک خطر جدی برای ثبات و یکپارچگی مالی و حفاظت از مصرف‌کنندگان می‌دانند.

برخی اعضای هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول همچنین نگرانی خود را درمورد مخاطرات انتشار اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین اعلام کرده‌اند.

السالوادور در سپتامبر سال گذشته میلادی بیت کوین را در کنار دلار ارز قانونی کشور اعلام کرد. این کشور تنها کشوری است که بیت کوین را ارز قانونی می‌داند.

السالوادور در سال گذشته میلادی 1801 بیت کوین زمانی‌که قیمت آن حدود 50 هزار دلار بود خریداری کرد. ارزش بیت کوین 45 درصد نسبت‌به اوج 68 دلاری که در اوایل نوامبر به دست آورده بود، کاهش‌یافته است. این بدان معناست که این کشور احتمالاً حدود 20 میلیون دلار از دست داده‌است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-01-26 11:31

افزودن دیدگاه جدید