کد مطلب: 

265595

استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی‌های پایدار

داده‌های جدید شورای استخراج بیت‌کوین نشان دهنده آن است که مصرف انرژی این شبکه نسبت به قبل بسیار پایاتر شده و تا انتهای سال ۲۰۲۱ حدود ۴۶ درصد استخراج‌کنندگان از منابع انرژی برای استخراج استفاده کرده‌اند.
 بیت‌کوین

به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، در اوایل خردادماه سال جاری خبری از سوی مایکل سیلور مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی و ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا، بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار داد. آن‌ها از ایجاد تشکلی به نام شورای استخراج بیت کوین Bitcoin Mining Council (BMC) به رهبری مایکل سیلور خبر دادند. به گفته سیلور اهداف این گروه افزایش شفافیت در مورد مصرف انرژی و تسریع ابتکاراتی برای ارتقا پایداری در سراسر جهان است.

این شورا قرار است هر شش ماه یک بار گزارش شفافیت از پنج یا شش شرکت استخراج بیت کوین را منتشر کند و همچنین بودجه موردنظر برای برخی از گزارش‌های تحقیقاتی درباره بزرگترین ارز دیجیتال جهان و انرژی پاک را تأمین مالی ‌کند.

داده‌های جدید شورای استخراج بیت کوین حاکی از آن است که مصرف انرژی این شبکه نسبت به قبل بسیار پایاتر شده و تا انتهای سال 2021 حدود 46 درصد استخراج‌کنندگان از منابع انرژی و روش‌های بهینه استخراج استفاده کرده‌اند و همچنین اطلاعاتی که در فصل چهارم سال 2021 به دست آمده نشان می‌دهد که ترکیب استفاده از انرژی‌های پایا در استخراج رمز ارزها به 66.1 درصد رسیده. فناوری‌های ماینینگ بیت کوین هم نه درصد نسبت به فصل سوم 2021 بهینه‌تر شده‌اند.

«مایکل سیلور»، مدیرعامل MicroStrategy که در کنار 17 شرکت فعال در زمینه استخراج بزرگ‌ترین رمز ارز بازار این شورا را تشکیل داد، می‌گوید: «در فصل گذشته به موجب پیشرفت‌های صنعت نیمه‌رساناها، توسعه سریع مراکز ماینینگ در آمریکای شمالی، خروج استخراج‌کنندگان چینی و حرکت جهان به سمت انرژی‌های پایدار و تکنیک‌های مدرن استخراج، شاهد تداوم افزایش چشمگیر راندمان و پایایی انرژی در استخراج بیت کوین بودیم.»

اعضای شورا حالا 77 درصد نرخ هش بیت کوین را در اختیار دارند. آن‌ها با انتشار این گزارش سعی دارند نشان دهند که استخراج این ارز دیجیتال با روش‌هایی که از نظر مصرف انرژی بهینه تلقی می‌شوند، ممکن است. پیش‌تر بسیاری از فعالان محیط‌زیست از مصرف بالای برق در ماینینگ بیت کوین ابراز نگرانی کرده بودند.

شاخص کمبریج برای مصرف برق بیت کوین نشان می‌دهد که استخراج این رمز ارز سالانه 122.87 تراوات ساعت برق لازم دارد. این رقم حتی بیشتر از مصرف برق هلند، آرژانتین و امارات متحده عربی است.

همچنین طبق گزارشات مشخص شده بود که مصرف برق بیت کوین هشت برابر مجموع برق مصرفی توسط گوگل و فیسبوک است.

حالا شورای استخراج مدعی شده که حداقل نزدیک به نیمی از این برق از منابع پایدار به دست آمده است. بنابراین شاید اثر زیست‌محیطی آن به اندازه گذشته نباشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-01-25 12:03

افزودن دیدگاه جدید