کد مطلب: 

265574

«رمز‌ریال» رمز‌ارز معمول نیست

یک کارشناس فضای مجازی گفت: برداشتم از مجموع اظهار نظرهای مسؤولان کشور درباره رمز‌ارز‌ها این است که بنا نیست فعلاً تصمیم خاصی در این حوزه گرفته شود.
«رمز‌ریال» رمز‌ارز معمول نیست

نوید آقایی افزود: به شکل تاریخی نسبت به تحولات دنیای فناوری تعلل داریم و موضوع رمز‌ارزها هم جدای این قاعده نیست. واقعیت را می‌بینیم اما نمی‌توانیم راجع به آن تصمیم بگیریم.

این کارشناس فضای مجازی در واکنش به خبر بانک مرکزی مبنی بر رونمایی از «رمز ریال» تصریح کرد: بر خلاف نظر برخی کاربران در فضای مجازی این موضوع در ماهیت، ارتباطی با رمز‌ارزهای معمول دنیا ندارد و هر چند ممکن است در نظام داخلی بانکی کشور ثمراتی داشته باشد اما ‌نمی‌توان از آن به رمز‌ارز تعبیر کرد. ذات رمز‌ارزها غیرمتمرکز بودن آن‌هاست در حالی که تعبیر رمز‌پول ملی که بانک مرکزی آن را منتشر می‌کند بیشتر شبیه اقداماتی‌ست که پیشتر کشورهایی مانند هند، چین و ونزوئلا تلاش‌هایی در جهت پیاده‌سازی آن داشته‌اند.

آقایی ادامه داد: در این میان اما خبر خوب، پذیرش این موضوع از سوی دولت است که می‌توان تسهیلاتی برای واردکنندگان به وسیله رمز‌ارزها فراهم کرد. از راهکارهای اجرایی که بانک مرکزی در این حوزه تدوین خواهد کرد مطلع نیستم اما به نظرم در تبادل‌های کلان باز هم موضوع تحریم‌ها، موانعی ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان گفت: پیشتر هم گفته‌ام همگرایی دستگا‌ه‌های متعدد در ارائه رویکردی واحد نسبت به رمز‌ارزها ضروری است و باید باور کنیم منافع آن حتما نسبت به معایب برتری دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 1
2022-01-24 16:38

افزودن دیدگاه جدید