کد مطلب: 

265496

ورود شرکت خودروسازی جیلی به بازار موبایل

برند خودروساز چینی جیلی (Geely) قصد دارد از صنعت خودرو به صنعت گوشی‌های هوشمند وارد شود.
جیلی

به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، اخیراً برندهای تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند مثل شیائومی و اپل برای ورود به بازار خودرو آماده می‌شوند و این‌ در‌ حالی است طبق گزارشات بدست آمده این‌سری بر خلاف روند معمول بازار، حالا این بار یک شرکت خودروسازی چینی به نام جیلی (Geely) قصد دارد شرکت Meizu را که در‌ زمینه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد، خریداری کند و وارد بازار موبایل شود.

گروه جیلی برای خرید Meizu در‌‌ حال مذاکره با این شرکت است. Meizu در‌ حال‌‌ حاضر یک تیم اختصاصی برای عملیات‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند خود در‌ اختیار دارد.

اگرچه فعالیت این برند چینی در چند وقت اخیر کمی کاهش یافته است، با خریداری شدن توسط جیلی احتمالاً تغیییراتی در Meizu نیز اعمال خواهد شد که می‌تواند به احیای سهم این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند کمک کند.

به هرحال ظاهراً این معامله هنوز در‌‌ حال انجام است و جزئیات دقیق‌تر در‌ ‌مورد آن مثل قیمت کل خرید هنوز مشخص نیست. شایان‌‌ ‌ذکر است که این اقدام تا‌ حدودی با گزارش‌های قبلی منتشرشده در این زمینه مطابقت دارد. پیش از این اعلام شده بود که جیلی در‌ حال برنامه‌ریزی برای خرید یکی از برندهای تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند است.

رئیس و مؤسس جیلی پیش از این طرح جسورانه‌ی خود را آغاز کرده‌اند و تصمیم بر این بوده که اولین گوشی هوشمند این شرکت در سال 2023 روانه‌ی بازار شود. علاوه‌براین، در‌ حال‌‌ حاضر مشخص شده که سرمایه‌ی اولیه‌ی جیلی برای شروع پروژه‌ی فعالیت در بازار گوشی‌های هوشمند حدود 10 میلیاد یوان (تقریباً 1٫55 میلیارد دلار) بوده است.

با توجه به هدف جیلی برای عرضه‌ی اولین گوشی هوشمندش در یک سال آینده، خرید یک برند فعال در این حوزه منطقی به‌‌ نظر می‌رسد؛ زیرا این اقدام با برنامه‌های زمانی این شرکت مطابقت خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-01-22 14:05

افزودن دیدگاه جدید