کد مطلب: 

265482

ساماندهی رمزارزها توسط مجلس در حال پیگیری است

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: موضوع رمز ارزها در مجلس رها نشده و ما به دنبال ساماندهی آن هستیم، نمایندگان و صاحب‌نظران و کارشناسان، پیگیر آن هستند که این موضوع، قانونمند شود.
مجتبی توانگر

به گزارش سیتنا، مجتبی توانگر در گفت‌وگو با خانه ملت درباره اقدامات مجلس برای ساماندهی موضوع رمزارزها، گفت: ما در کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی در تلاش هستیم که نگاهی که اکنون به رمز ارزها وجود دارد یعنی فقط موضوع استخراج و ماینینگ را به سایر حوزه‌ها نیز بسط دهیم البته این نگاه هنوز نهادینه نشده است. 

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین گزارش ماده 45 درباره رمز ارزها در کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: هر چند این گزارش در کمیته اقتصاد دیجیتال تدوین و پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی در صحن مجلس مطرح شد اما بانک مرکزی و نهادهای امنیتی نسبت به آن انتقاداتی داشتند. 

وی اضافه کرد: موضوع رمز ارزها در مجلس رها نشده و ما به دنبال ساماندهی آن هستیم. صاحب‌نظران و کارشناسان، پیگیر آن هستند که این موضوع، قانونمند شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما در مجلس برای شنیدن نظرات کارشناسی گوش شنوا داریم، تصریح کرد: اقناع ابعاد موضوع رمز ارزها برای نهادهای بانکی و امنیتی کشور کاری جدی است و باید به این نکته توجه شود که اگر قانونگذاری صورت گیرد اما در این راستا کار کارشناسی انجام نشود نتیجه نخواهد داد همچنین اگر قانونی مصوب شود و در نهادهای حاکمیتی درباره آن اجماعی نباشد اجرایی نخواهد شد. دغدغه کنونی ما اقناع نهادهای مختلف در این باره است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-01-22 09:26

افزودن دیدگاه جدید