کد مطلب: 

265393

تسهیل صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران از مسیر ترکیه

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی رئیس جمهور، گفت: خانه نوآوری و فناوری ترکیه زیرساختی برای کمک به حضور بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و فناوری خواهد بود که با هدف توسعه صادرات فعالیت خود را از اواخر امسال آغاز می‌کند.
تسهیل صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران از مسیر ترکیه

به گزارش سیتنا، روح الله استیری در گفتگو با مهر اظهار داشت: یکی از اقدامات زیرساختی معاونت علمی و فناوری در راستای توسعه صادرات شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور در سال‌های اخیر راه اندازی خانه‌های نوآوری و فناوری در کشورهای هدف صادراتی است.

مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناور به اهداف راه اندازی خانه‌های نوآوری و فناوری اشاره کرد و گفت: سرویس‌های اصلی کمک کننده از طریق خانه‌های نوآوری و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان، شامل خدمات نرم افزاری و سخت افزاری است که شامل نمایش کالا و دستاوردهای دانش بنیان در نمایشگاه عرضه محصولات، فضای کار اشتراکی، فضای کار اختصاصی، سالن جلسات، امکانات برگزاری نشست‌هایB2B، بازاریابی، تحقیقات بازار، یافتن شریک تجاری، برگزاری دوره‌های آموزشی و منتورینگ و اخذ استانداردها و مجوزهای فروش بین‌المللی می‌شود.

وی تاکید کرد: به واسطه صندوق‌های حمایتی، زیست بوم تامین مالی کشور درگیر این خانه‌ها می‌شوند؛ همچنین شتابدهنده‌ها و مراکز شتابدهی داخلی نیز در مدیریت خانه نوآوری و فناوری نقش ایفا می‌کنند.

استیری با بیان اینکه تاکنون در چین، روسیه، سوریه، کنیا و تهران خانه‌های نوآوری و فناوری افتتاح شده است، گفت: خانه نوآوری و فناوری ایران در این کشورها با مشارکت حداکثری بخش خصوصی است و سایر دستگاه‌ها مانند معاونت علمی و فناوری و وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در خارج از کشور همکاری‌هایی دارند که چنین فضایی برای شرکت‌های دانش بنیان در راستای توسعه صادرات محصولات فناورانه ایجاد شود.

وی در خصوص ششمین خانه نوآوری و فناوری که قرار است اسفندماه در ترکیه راه اندازی شود، گفت: ترکیه به عنوان یکی از کشورهای رقیب همسایه و توانمند در منطقه شناخته شده که این می‌تواند فضای کسب و کار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی فراهم کند.

استیری ادامه داد: ترکیه ارتباط خوبی با دنیا دارد و بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان مایل هستند برای تولید، برندسازی و مسائلی از این دست با این کشور ارتباط داشته باشند، از این رو خانه نوآوری و فناوری می‌تواند بهترین مسیر برای رسیدن به اهداف این دانش بنیان‌ها باشد.

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای رقیب همسایه و توانمند در منطقه شناخته شده که این می‌تواند فضای کسب و کار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی فراهم کند.

وی ادامه داد: وقتی چنین فضایی ایجاد شود امکانات برای دانش بنیان‌ها فراهم خواهد شد تا بتوانند محصول خود را علاوه بر منطقه در سایر کشورها توزیع کنند.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه ترکیه تردد راحت و روتینی با سایر کشورها دارد و این یک مزیت برای دانش بنیان‌های ایرانی محسوب می‌شود، گفت: این خانه با هماهنگی وزارت امور خارجه و سفارت ایران در آنکارا و کنسولگری ایران در استانبول در یکی از مناطق تجاری خوب این کشور راه اندازی می‌شود.

استیری افزود: خانه نوآوری و فناوری ترکیه زیرساختی برای کمک به حضور بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و فناوری خواهد بود که با هدف توسعه صادرات فعالیت خود را از اواخر امسال آغاز می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-01-18 11:28

افزودن دیدگاه جدید