کد مطلب: 

265315

رباتی که به جای یک دانش‌آموز به مدرسه می‌‌رود

یک دانش‌آموز بیمار آلمانی از طریق یک ربات آواتار که در کلاس به جای او می‌نشیند، با معلم و همکلاسی‌هایش ارتباط برقرار می‌کند و وقتی می‌خواهد چیزی بگوید این ربات، سیگنال‌های چشمک زن را نشان می‌دهد.
ربات

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نوشت:  جاشوا مارتینانگلی یک پسر ۷ ساله آلمانی مریض است که توانایی رفتن به مدرسه را ندارد.

یک ربات آواتار در آلمان به جای یک پسر بیمار در مدرسه حاضر می‌ شود و تعامل او با اعضای کلاس را حفظ می‌ کند.

یوته وینتربرگ، مدیر مدرسه این دانش آموز در برلین، گفت که از طریق این ربات بچه‌های دیگر می‌توانند با جاشوا صحبت کنند و تعامل داشته باشند. حتی گاهی اوقات در طول درس با او شوخی می‌کنند و با یکدیگر می‌خندند.

مادر این پسربچه می‌گوید که او به دلیل یک بیماری شدید ریوی لوله‌ای در گردن خود می‌بندد و به همین خاطر نمی‌تواند در کلاس‌ها شرکت کند. این ربات حاصل یک پروژه خصوصی است که توسط شورای محلی در برلین انجام گرفته است.

انگیزه اصلی ساخت این ربات شیوع ویروس کرونا بود، اما این وسیله در آینده و دوران پساکرونا نیز همچنان می‌تواند سودمند باشد. در شرایطی که یک کودک نمی‌تواند در مدرسه حضور پیدا کند، این ربات می‌تواند به او کمک کند همچنان به عنوان عضوی از کلاس در فعالیت‌ها مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-01-16 08:49

افزودن دیدگاه جدید