کد مطلب: 

265013

سازمان رگولاتوری برای تدوین مقررات اینترنت ماهواره‌ای اعلام آمادگی کرد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: توسعه اینترنت ماهواره‌ای باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور باشد و شرکت‌ها برای ارئه سرویس ماهانه قاعدتا باید این موضوع را در کشور رعایت کنند و از طریق اپراتورهایی که قبلا مجوز داده‌ایم سرویس‌دهی کنند.
صادق عباسی شاهکوه

به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، اینترنت ماهواره‌ای، (Satellite Internet) یکی از انواع روش‌های دسترسی به ماهواره است که عمر بسیار کمی دارد. استفاده از اینترنت ماهواره‌ای تا پیش از این برای دسترسی به سرویس اینترنت در مناطقی به کار می‌رفت که دسترسی معمولی به اینترنت در آنها وجود نداشت.

تقریبا سه میلیارد نفر یا حدود 40 درصد جمعیت دنیا از دسترسی به اینترنت محروم‌اند و از 4٫5 میلیارد نفر مشترک فعلی نیز خیلی‌ها دسترسی به اینترنت پرسرعت، ارزان و باکیفیت ندارند. برای همین است که اخبار از راه رسیدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بسیاری از کاربران را امیدوار کرده است.

«صادق عباسی شاهکوه»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرد ارائه اینترنت ماهواره‌ای تحت پوشش اپراتورهایی که پیش از این مجوز دریافت کرده‌اند، ممکن است و همچنین در خصوص تدوین قوانین و مقررات توسعه اینترنت ماهواره‌ای افزود: «کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه‌ای دارد که به زبان انگلیسی روی سایت منتشر شده است. از همین رو شرکت‌ها برای ارئه سرویس ماهانه قاعدتا باید این موضوع را در کشور رعایت کنند و از طریق اپراتورهایی که قبلا مجوز داده‌ایم سرویس‌دهی کنند.»

در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که در خصوص «طرح الزامات و اقدامات مرتبط با کاربری منظومه‌های ماهواره‌ای در فضای مجازی» بود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شد که نسبت به تنظیم مقررات فعالیت ارائه کنندگان خدمات مزبور در کشور اقدام کرده و مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی در ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای را تدوین، تصویب و به ارائه کنندگان بین المللی این خدمات و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط، اعلام کند.

رئیس رگولاتوری در خصوص برنامه وزارت ارتباطات برای اجرای الزام شورای عالی فضای مجازی نسبت به مقررات گذاری منظومه‌های ماهواره‌ای در فضای مجازی نیز اعلام کرد: «کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال 99 با هدف رعایت الزامات مقرراتی از سوی دارندگان شبکه‌های ماهواره‌ای، "مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی ارائه خدمات ماهواره‌ای در ایران" را تصویب کرد. در این مصوبه، به شرایط خدماتی که اپراتورهای ماهواره‌ای ارائه می‌دهند نیز اشاره شده است.»

وی اضافه کرد: «در این زمینه می‌توان مصوبه سال 99 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص الزامات برای دارندگان شبکه‌های ماهواره‌ای را، مطابق با آنچه که مدنظر شورای عالی فضای مجازی است، بازنگری کرد و یک سند راهبردی مشخص و جامع در این زمینه ارائه داد.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2022-01-05 10:46

افزودن دیدگاه جدید