کد مطلب: 

264824

کمک هوش مصنوعی به دادگاه و دادستانی

محققان چینی یک دادستان با کمک هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند با دقتی ۹۷ درصدی متهمان را شناسایی کند. این دادستان می‌تواند طبق شرح‌های شفاهی، شکایت نامه‌هایی را تنظیم کند.
هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، نوشت: محققان چینی با کمک هوش مصنوعی دادستانی را ساختند که با دقت ۹۷ درصدی می‌تواند اتهاماتی را علیه مجرمان مطرح کند.

پروفسور شی یونگ، دانشمند ارشد این پروژه، گفت: "هوش مصنوعی به دادستان‌های واقعی کمک می‌کند تا حجم کاری خود را کاهش دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهد فقط روی موارد پیچیده‌تر تمرکز کنند. "

عملکرد دادستان هوش مصنوعی

این سیستم روی یک کامپیوتر رومیزی استاندارد نصب می‌شود و براساس ۱۰۰۰ ویژگی از متن شرح پرونده که توسط انسان‌ها نوشته می‌شود، اتهامات را تعیین می‌کند. برخی از این اتهامات جعل کارت‌های اعتباری؛ جرایم مربوط به قمار، رانندگی، کلاهبرداری و آسیب رسانی عمدی است. به زودی دادستان هوش مصنوعی قادر خواهد بود انواع بیشتری از جرم را تشخیص دهد و پس از به روز رسانی دیگر قادر خواهد بود چندین اتهام علیه یک مظنون را ارائه کند.

شی در مقاله‌ای که در مجله مدیریت ریویو منتشر شده، گفت: "این سیستم می‌تواند تا حدودی جایگزین دادستان‌های فعلی در فرآیند تصمیم گیری شود. "برخی از فناوری‌های هوش مصنوعی در حال حاضر در مجاری قانونی وجود دارد، اما این اولین باری است که هوش مصنوعی اتهامات افراد را مطرح و تعیین می‌کند.

در آلمان، تشخیص تصویر و پزشکی قانونی دیجیتال برای کمک به رسیدگی به پرونده‌ها استفاده می‌شود، در حالی که چین از ابزاری به نام سیستم ۲۰۶ برای ارزیابی شواهد، خطر احتمالی مظنون و شرایط دستگیری استفاده می‌کند. اما این سیستم نقشی در فرآیند تصمیم گیری ندارد و اتهامی را مطرح نمی‌کند.

نگرانی های پیرامون دادستان هوش مصنوعی

یکی از دادستان‌ها در گوانگژو نگرانی‌هایی را درباره این توسعه این فناوری مطرح کرده است. او در این باره گفت: "دقت ۹۷ درصدی ممکن است از نظر فناوری بالا باشد، اما همیشه احتمال اشتباه وجود خواهد داشت. اگر حین دادرسی خطایی رخ دهد، چه کسی مسئولیتش را به عهده می‌گیرد؟ دادستان؟ هوش مصنوعی یا سازنده این طرح؟ بسیاری از دادستان‌های انسانی نمی‌خواهند رایانه‌ها در کار آن‌ها دخالت کنند. هوش مصنوعی ممکن است به تشخیص یک اشتباه کمک کند، اما نمی‌تواند جایگزین انسان در تصمیم گیری شود. "

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-12-30 08:40

افزودن دیدگاه جدید