کد مطلب: 

264786

ایستگاه فضایی چین از برخورد با ماهواره‌های ایلان ماسک جلوگیری می‌کند

پس از شکایت چین مبنی بر اینکه ایستگاه فضایی این کشور مجبور شده است برای جلوگیری از برخورد با ماهواره‌های استارلینک پرتاب شده توسط ایلان ماسک اقدامی کنترل کننده انجام دهد، شهروندان چینی در شبکه‌های اجتماعی علیه جاه‌طلبی‌های فضایی ایلان ماسک انتقاد کردند.
ایلان ماسک

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نوشت: شهروندان چینی نسبت به خطر برخورد ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک (بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس) با ایستگاه فضایی کشورشان واکنش نشان دادند.

طبق سندی که چین در اوایل این ماه به سازمان ملل ارائه کرد، ماهواره‌های استارلینک از شرکت SpaceX ماسک، دو برخورد نزدیک با ایستگاه فضایی چین در یک ژوئیه و ۲۱ اکتبر داشته است.

چین در سندی که در وبسایت امور فضایی سازمان ملل منتشر کرد گفت: به دلایل ایمنی، ایستگاه فضایی چین از برخورد پیشگیری کرده است. کاربری در پلتفرم میکروبلاگینگ Weibo چین، نوشت که ماهواره‌های استارلینک فقط انبوهی از زباله‌های فضایی هستند و کاربر دیگری آن‌ها را «سلاح‌های جنگ فضایی آمریکایی» توصیف کرد.

با وجود نزدیک به ۳۰ هزار ماهواره و دیگر زباله‌هایی که گمان می‌رود به دور سیاره می‌چرخند، دانشمندان از دولت‌ها خواسته‌اند تا داده‌های خود را برای کاهش خطر برخورد‌های فضایی فاجعه‌بار به اشتراک بگذارند. گفتنی است که Space x به تنهایی نزدیک به ۱۹۰۰ ماهواره را برای سرویس دهی به شبکه پهن باند استارلینک خود مستقر کرده است و در حال برنامه ریزی بیشتر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-12-29 08:25

افزودن دیدگاه جدید