کد مطلب: 

264692

شرکت اینتل بابت اظهارات خود از مردم چین عذرخواهی کرد

شرکت اینتل غول تراشه‌سازی آمریکا که به علت درخواست برای تحریم این شرکت در چین، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، عذرخواهی کرد.
تراشه

به گزارش سیتنا، تسنیم به نقل از راشاتودی، نوشت: شرکت اینتل، غول تراشه‌سازی آمریکا، پس از اینکه نامه بحث‌برانگیزش به تامین‌کنندگان باعث واکنش‌های عمومی و سیاسی مختلف، از جمله درخواست برای تحریم این شرکت در چین شد، عذرخواهی کرد.

اینتل در نامه سالانه خود که طی ماه جاری میلادی منتشر شد، اعلام کرده بود که "مجبور است" مطمئن شود که تامین کنندگان این شرکت از نیروی کار یا منابع کالای موجود در سین کیانگ، یک منطقه خودمختار در شمال غربی چین، استفاده نمی کنند.

بر اساس این گزارش، نامه شرکت اینتل به دنبال ادعای نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ و محدودیت های اعمال شده توسط چندین دولت، منتشر شداین نامه که در وب سایت این شرکت به چند زبان مختلف منتشر شد، انتقادات گسترده ای را در رسانه های دولتی و اجتماعی در چین به همراه داشت.

آخرین درخواست‌ها برای تحریم اینتل، این شرکت را مجبور کرد تا از طریق حساب‌های رسمی WeChat و Weibo کاربران چینی را مورد خطاب قرار دهد. این شرکت چندملیتی تأکید کرد که تعهدش به دوری کردن از زنجیره های تامین سین کیانگ، بیانگر تبعیت از مقررات ایالات متحده بود نه موضع این شرکت در مورد این موضوع.

در بیانیه این شرکت آمده است: ما از مشکلاتی که برای مشتریان محترم چینی، شرکا و عموم مردم ایجاد شده است، عذرخواهی می‌کنیم. اینتل متعهد به تبدیل شدن به یک شریک فناوری قابل اعتماد و سرعت بخشیدن به توسعه مشترک با چین است.

بنا بر این گزارش، شرکت اینتل که 10000 کارمند در چین دارد، به شدت به علت اظهارات خود درباره سین کیانگ مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-12-26 10:46

افزودن دیدگاه جدید