کد مطلب: 

263860

فروشگاه اینترنتی یا دامی برای جیب مردم؟

قدیمی ها درست گفته اند که هیچ ارزانی بدون حکمت نیست. حکایت ما است با برخی از فروشگاه های اینترنتی که اغلب بهانه ای شده است برای فروش اجناس بنجل و کم فروش که خواهان ندارد. قرار بود خرید اینترنتی برای مردم به صرفه باشد و در کمترین زمان، کالای باکیفیت و با تخفیف را به دست مردم برساند. اما متاسفانه اغلب فروشگاه های اینترنتی مجاز و غیر مجاز در ایران به خالی کردن جیب مردم می اندیشند تا رضایت مشتری!
فروشگاه اینترنتی یا دامی برای جیب مردم؟

به گزارش رکنا، کم فروشی، گران فروشی و سواستفاده از مردم در بیشتر فروشگاه های اینترنتی و اینستاگرامی غیر قانونی و برخی از فروشگاه های اینترنتی قانونی، متاسفانه به یک روال تبدیل شده است. جمعه گذشته، جمعه سیاه بود. جمعه سیاهی که به جمعه ارزانی نیز معروف است. اما آن طور که مشاهدات نشان می دهد، اغلب فروشگاه های اینترنتی قبل از نزدیک شدن به جمعه سیاه با شگردهایی از مردم سواستفاده کرده اند. این فروشگاه های اینترنتی اجناس پرطرفدار و گران خود را چند روز مانده به جمعه سیاه، تا 50 درصد گرانتر کرده و روز جمعه به همان میزان به نام تخفیف قیمت های جدید را اعلام کردند. یعنی در واقع اغلب اجناسی که روز جمعه سیاه فروخته شده، بدون تخفیف بوده است. از طرفی دیگر این فروشگاه های اینترنتی تمام اجناس بنجل و کم فروش خود را با قیمت های نامناسب برای فروش قرار داده بودند. اما این شگردهای فروشگاه های اینترنتی تنها به جمعه سیاه ختم نمی شود.

برخی سایت های اینترنتی از بی ثباتی و عدم نظارت بازار کالاهای اساسی سواستفاده کرده و به کم فروشی و بعضا گران فروشی مشغول هستند. شواهد بر این است که هیچ نظارتی هم در این خصوص وجود ندارد. این سایت های اینترنتی مبلغ کالاهای اساسی را قبل از این که به دست مصرف کننده برسد، اخذ می کنند و کالای سفارشی را تحویل نمی دهند.

در اغلب فروشگاه های اینترنتی مواد غذایی دیده می شود که زمان سفارش خرید یک کالا مبلغ را گرفته و پس از آن اعلام می کنند که کالا موجود نیست. در این صورت مشتری یا مجبور است به جای کالای سفارش شده، یک کالای مشابه که تخفیف نداشته و خریدار کمی دارد را خریداری کند و یا پول اخذ شده در اعتبار مشتری باقی می ماند تا مجبور شود کالای دیگری بخرد.

شگرد جدید برخی فروشگاه های مواد غذایی اینترنتی نیز این است که با تبلیغ یک یا دو کالا با تخفیف بالا در ابتدا مشتریان را جذب کرده و سپس شرایط و محدودیت هایی را برای خرید با تخفیف اعمال می کنند تا مشتری مجبور شود اجناس دیگری که بدون تخفیف است را نیز خریداری کند.

بعد از این که سفارش انجام می شود و مشتری پول را واریز می کند، فروشگاه اعلام می کند که اجناسی که با تخفیف بالا آگهی شده با اتمام موجودی روبرو شده است. مشتری نیز مجبور می شود که کالاهای بدون تخفیف را بخرد.

دام فروشگاه های اینترنتی برای مردم

دام فروشگاه های اینترنتی برای مردم در نهایت وقت و پول صرف شده مشتری را به هدر داده و مردم را دچار دردسرهایی می کند که اگر حضوری خرید کرده بودند شاید برای آنها به صرفه تر بود. کافی است به کامنت ها و نظرات مردم در برخی از این سایت ها توجه کنید. در این کامنت ها مردم از اخذ هزینه کالا قبل از تحویل آن و همچنین محاسبه قیمت کالا بیش از ارزش واقعی آن شکایت دارند.

این نشان می دهد که مسئولین برخی سایت های اینترنتی که اغلب کالاهای اساسی مردم را به فروش می رسانند کوچکترین نظارت و ارزشی برای کار خود قائل نیستند. زیرا حتی با خواندن کامنت ها و نظرات مردم می توانند مشکلات موجود را برطرف کنند و رضایت مشتری را جذب نمایند.

نظرات مردم در یکی از سایت های معروف فروش مرغ را ببینید تا حساب کار دستتان بیاید.

برخی کامنت های این سایت ها به شرح زیر است:

- "بیشتر از 72 ساعت هست که حسابم رو صفر کردن پول هم به حسابم برگشت نزدن این دیگه چه مدلشه پول نمیخای پس بدی لااقل اعتبارو برگردون یه تخم مرغی چیزی بخریم صفر بشه این دیگه چه مدل سایتیه بخدا اسیر شدیم."

- "چرا هزینه ۳ تا مرغ رو میگیرید بعد ۲ تا مرغ تحویل میدید تازه اونم با کلی تاخیر. دقیقا با الباقی مبلغ میشد یه مرغ دیگه هم اضافه کنند. واقعا آدم میمونه معنی اینکارشون چیه!!!!!"

- "سلام .خوب هستین. دیر پیامش برام اومد تا زدم نوشته بود مرغ تمام شده. چرا؟"

- "بعد از 56 بار تماس جواب دادن و قرار شد پولمو پس بدن پیامک  اومد که پولتو پس دادیم و حسابم صفر شد اما از برگشت پول خبری نیست! واقعا نمیدونم چرا به جای جلب اعتماد مردم اینکارارو می کنید پارسال همین موقع مردم مرغ گرم رو ارزونتر از منجمد شما براحتی از قصابی محله تهیه میکردن حالا که شرایط مملکت اینجوری شده از گرفتاری مردم سواستفاده نکنید اگه نمیصرفه واستون کللا نیارید اصلا انصراف بدید"

-"هشدار هشدار هشدار

خرید نکنید

با صنف دغلکار طرف هستیم :("

-"تأسف کمترین کلمه ای است که توان گفتنش را دارم. ... که بدزدند از بقیه چه انتظاری است!!!!!"

-"ما دیروز سفارش دادیم تو زمان مقرر اوردن امروز از وقت گذشت خبری نشده کار هم داریم میخایم بریم بیرون شب برگردیم پشتیبانی هم زنگ میزنی میگه 16 دقیقه باید تو صف وایسی بخدا موندم چیزی که قدرت انجامشو ندارید تبلیغ نکنید حداقل بیشتر ازین ملت نیفتن تو باتلاقتون"

-"واقعامن گول تبلیغات روخوردم خیلی افتضاحه سیستمشون الان سه روزه سفارش دادم هرروزهی میگن تحویل باتاخیرهست امروزهم مشخص نشدچی شدسفارش زده تحویل شداماازاونوربه حسابم برگشته"

-"الکی۱۰۰هزار پریدمعلوم نیست چجوری میخوان برگردونش متاسفم براتون باسیستم اشغالتون"

-"تاریخ سی ام آبان سفارش دادم الان سوم آذرماهه دو مرتبه سفارشم را ِلغو کردن وتاالان نه مرغی تحویلم دادن نه پولم را برگردوندند هر دفعه هم زنگ میزنم یک ساعت پشت خط میمونم آخرش هم بدون پاسخگویی قطع میکنن ،واقعا همه جورش را دیده بودم این مدلیش را ندیده بودم"

-"معلوم نیست سفارش چی میشه"

-"از همه نظر ضعیف هستند."

-"قبل خریدتون پیشنهاد میکنم همه ی نظراتو بخونید بعد اگه دوس داشتید از این سایت خرید کنید."

-"اگه این کامنتارو خونده بودم محال بود خرید کنم متاسفانه الان خرید کردم و منتظرم بیارن. میگه صد هزار بده دوتا مرغ میددیم باقیشو حساب می کنیم !! این چه سیستمیه؟ چرا وزن نمی کنی یه اتیکت بچسبونی رو بار با پوز بیاد درب منزل کارت بکشیم؟ روخود این مرغ ترکیه ای ها وزن دقیق داره معمولا هم بین 1/700 تا 1/900 هستن دوتاش که 5 کیلو نمیشه قطعا 4 یا زیر 4 کیلو میشه"

-"نخرید آقا معلوم نیست چه خبره"

-"نخرید اقا پشتیبانی صفر"

-"اگه می تونید از جاهای دیگه تهیه کنید حتی یه کمی با قیمت بالا  باز هم بهتون پیشنهاد میکنم همونو انتخاب کنید.چون بعد از سفارش هم وقتتون هم پولتون هم اعصابتونو از دست خواهید داد.از ما گفتن بود.حالا اگه باور ندارید یکبار از این سایت خرید کنید."

-"تجربه افتضاحی در اولین خرید بود ... 5 کیلوگرم مرغ رو ، 3.750 تحویل دادین .. یعنی ساده ترین کار ممکن که وزن کشی بود هم نتونستید انجام بدین .."

-"برنامه ریزی تحویل ندارید وزن هم روی مرغ هست ولی با وزن بیشتر فاکتور می کنید"

-"خلاصه شما هم از این دعوا و توزیع فکر پر کردن جیب خود هستید"

-"خیلی ضعیف و کلاهبردار هستید"

-"محتوی بسته از پنج کیلو‌ سبک‌تر بود و بسته هم دیر به دست ما رسید"

-"با یک روز تاخیر مرغ رو تحویل گرفتم وزنش نزدیک 4 کیلو بود که البته مابه التفاوت قیمت به اعتبار حسابم اضافه شد همون لحظه پیک خوش برخورد بود ولی تا دم واحد نیاورد بسته رو گفت تا طبقه چهارم نمیارم بیاید طبقه دوم تحویل بگیرید که خوب اشکالی نداره بسته بندی خاصی هم نداشت توی کیسه  بود فقط اینکه من نمیدونستم مرغ ایرانی نیست و مال ترکیه س و از این نظر یکم دودلم برای استفاده ازش تنها نکته مثبت قیمتش هست که از همه جا کمتره"

-"با سلام سفارش دو روز دیرتر به دستم رسید و قبل از ارسال هیچ هماهنگی انجام نشده بود مبلغ مرغ ارسالی بسیار کمتر از مبلغ دریافتی است و امکان پرداخت حضوری نیز وجود ندارد. وزن مرغ ارسالی سه کیلو و ششصد گرم است در حالی که روی بسته ارسالی هفتاد گرم بیشتر درج شده بود"

-"چرا تخم مرغ و مرغ بدستم نرسیده هنوووز ؟ بعد از گذشت دو روز ؟؟؟"

-"سلام به جای ۵ کیلو۳ کیلو فرستادن اونم مرغ  پرچرب و کبود شده"

-"با سلام، بنده با شماره سفارش 628733 مورخ 24.8.1400 در فردوسی تحویل گرفتم، هر بسته مرغ که طبق بسته سایت 5 کیلوئی می باشد 3 کیلوئی تحویل گردید؛ چرراااااااااااا؟؟؟؟؟"

-"من دیشب یک شانه تخم مرغ و یک بسته مرغ منجمد سفارش دادم و هزینه اش را هم پرداخت نمودم. بنا بود امروز تا ساعت 16 بیاورند و تحویل بدهند الآن که ساعت 18:20  است هنوز نیاورده اند."

-"یکی نیس بگه بالاشهر اخه منجمد میخوره که مناطق پوشش دهیتون فقط اونجاس بدبخت مناطق پایین ازهیچی شانس نیاوردن"

-"سلام چرا منطقه ی ۱۸جزو محدوده ی پخش نیست؟گفتن مناطق۲۲گانه ی تهران پخش میکنن"

-"بسیار ضعیف داخل تهران هستیم در پوشش فروش نیستیم  

-"چرا خلیج فارس در محدوده نیست"

-"چرا شهرری در محدوده فروش نمیباشد ؟؟؟"

این مسائل حاکی از آن است که مردم باید با چشم باز و با آگاهی از قانونی بودن سایت ها، اطلاع از قوانین، پشتیبانی و محدودیت های خرید سایت های اینترنتی، خصوصا سایت های فروش اقلام غذایی و کالاهای اساسی، خرید کنند. البته شایان ذکر است که این مطلب همه سایت های اینترنتی را در بر نمی گیرد و هستند سایت هایی که با در نظر گرفتن اعتبار کاری خود، تنها رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2021-11-29 10:18

افزودن دیدگاه جدید