کد مطلب: 

263824

ممنوعیت خرید اشتراک برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در هند

دولت هند به استارلینک اعلام کرد از مقررات این کشور پیروی کند و از ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در هند به صورت فوری خودداری کند. استارلینک ارائه خدمات خود در هند را از اول نوامبر آغاز کرده و برای پیش فروش خدمات خود نیز برنامه‌ریزی کرده بود.
اینترنت ماهواره‌ای

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از رویترز، نوشت: ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی با ارسال صدها ماهواره به فضا قصد دارد خدمات اینترنت پرسرعت را در تمام نقاط دنیا ارائه کند. اما این اقدام وی با واکنش منفی برخی کشورهای جهان مواجه شده است.

هند تصریح کرده شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک فاقد مجوز فعالیت در این کشور است. دولت هند به مردم این کشور توصیه کرد از خرید اشتراک برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک خودداری کنند.

در سال های اخیر تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های فناوری، ماهواره‌های کوچکی را به عنوان بخشی از شبکه‌ خدمات اینترنت خود در مدار زمین قرار داده اند تا خدمات اینترنت پهن باند خود را در سراسر جهان، با تمرکز ویژه بر مناطق دورافتاده، ارائه دهند. اما برخی دولت های جهان این رویه را دخالت در فرایندهای حاکمیتی خود تصور کرده و با آن مخالفت می کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-28 09:50

افزودن دیدگاه جدید