کد مطلب: 

263644

آیفون اصلی را از تقلبی تشخیص دهید

اپل از چند روش ویژه در تولیدات خود استفاده کرده است که می‌توان با کمک آنها یک آیفون تقلبی را از آیفون اصلی تشخیص داد.
اپل

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از tech.hindustantimes، نوشت: آیفون اصل یا تقلبی؟ کسانی که دانش بیشتری از گوشی‌های هوشمند امروزی دارند، به راحتی می‌توانند از ظاهر آیفون این موضوع را تشخیص دهند. با این حال، همه دانش کافی در ارتباط با این موضوع را ندارند، اما چند راهکار ساده وجود دارد که می‌توان با کمک آنها یک آیفون تقلبی را از آیفون اصلی تشخیص داد.

شماره IMEI

اولین قدم قبل از باز کردن جعبه این است که شماره IMEI روی جعبه را بررسی کنید. شما می‌توانید این کد را با وب سایت اپل چک کنید. به آدرس https://checkcoverage.apple.com/in/en بروید و شماره IMEI چاپ شده روی جعبه را وارد کنید. اگر دستگاه جعلی باشد وب سایت به شما این موضوع را اطلاع می‌دهد.

تشخیص از روی صفحه نمایشگر و پورت ها

در آیفون X یا مدل‌های جدیدتر، حاشیه‌های نمایشگر شکل خاصی دارد و فقط در اپل می‌توان حاشیه‌های یکنواخت پایین را مشاهده کرد. یک آیفون تقلبی حتی اگر از صفحه نمایش OLED استفاده کند، حاشیه‌های ضخیم‌تری خواهد داشت.اپل تنها برندی است که از پیچ‌های پنتالوبی در اطراف پورت لایتنینگ برای محکم کردن شاسی استفاده می‌کند.

سر پیچ دارای پنج شیار خواهد بود. هر شیار کمتر یا بیشتری به معنای جعلی بودن آیفون است. یکی دیگر از روش‌های آسان تشخیص، پورت شارژ است. یک آیفون تقلبی به احتمال زیاد دارای پورت microUSB یا پورت USB-C است. ساده‌ترین راه برای فهمیدن این است که سعی کنید کابل لایتنینگ اپل را به پورت آن وصل کنید. اگر بهم نخورند، احتمالا آیفون شما جعلی است.

بررسی بخش‌های نرم افزاری آیفون

اگر معاینه فیزیکی جعلی بودن را نشان نداد، می‌توانید بخش‌های نرم افزاری را بررسی کنید. آیفون‌های تقلبی به خوبی می‌توانند رابط iOS را کپی کنند. با این حال، عناصر UI یک روش تشخیص آسان هستند.

هنگامی که برای اولین بار دستگاه را راه اندازی می‌کنید، یک آیفون معتبر باید شما را در راه اندازی حساب Apple ID راهنمایی کند. اگر صفحه راه‌ اندازی از شما می‌خواهد Google یا هر حساب دیگری را وارد کنید، این از نشانه‌های آیفون جعلی است.

در مرحله بعد، روی نماد اپ استور ضربه بزنید. اگر اپ استور واقعی باز شود، خوش شانس هستید اما اگر فروشگاه Google Play یا هر فروشگاه برنامه شخص ثالث دیگری را می‌بینید، به این معنی است که شما یک آیفون جعلی در دست دارید. آیفون‌ها فقط می‌توانند برنامه‌ها را از طریق Apple App Store نصب کنند و نه چیز دیگری.

در مرحله بعد، کلید پاور (دکمه Home در iPhone SE) را برای مدت طولانی فشار دهید و منتظر بمانید تا دستیار صوتی ظاهر شود. اگر سیری بالا بیاید، گوشی شما آیفون است. با این حال، اگر دستیار گوگل، آمازون الکسا یا هر دستیار صوتی دیگری را ببینید، این به معنای تقلبی بودن گوشی شما است.

روش آخر این است که به بخش Settings > General > About بروید. اگر آیفون شما تقلبی است، ممکن است این مرحله برای شما نیاید و احتمالا شما نسخه‌ای از اندروید را در آن بخش مشاهده کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-22 09:58

افزودن دیدگاه جدید