کد مطلب: 

263387

افزایش استخدام ربات‌‌ها در آمریکای شمالی

شرکت‌ها در آمریکای شمالی در نه ماهه اول سال جاری میلادی رکورد استفاده از ربات‌ها را شکستند. هدف شرکت‌ها از استفاده از ربات‌ در حوزه کسب‌و‌کار سرعت بخشیدن به خطوط تولید است.
ربات‌‌ها

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از cnn، نوشت: افزایش استخدام ربات‌ ها به دلیل سرعت و قدرت زیاد باعث جایگزین شدن این فناوری با انسان در صنایع مختلف شد.

طبق داده‌های گردآوری شده توسط گروه صنعتی انجمن اتوماسیون پیشرفته، کارخانه‌ها و سایر کاربران صنعتی امسال  ۲۹ هزار ربات سفارش دادند که ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته به ارزش ۱.۴۸ میلیارد دلار است. این رقم از رکورد قبلی که در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود، پیشی گرفت یعنی قبل از زمانی که کرونا اقتصاد جهانی را متحول کند.

استفاده از ربات ها در کنار نیروی انسانی

شرکت‌ها به دنبال تامین تقاضای بالای بازار هستند و استخدام ربات‌ها در برخی موارد به کمبود کالا‌های کلیدی کمک کرده است. در همان زمان، بسیاری از شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا کارگرانی را که به دلیل کرونا کارهایشان را از دست داده اند به کار برگردانند و از ربات‌ها صرفا برای کار‌های قدرتی استفاده کنند اما سرعت بیش‌تر ربات‌ها را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

جف برنستاین، رئیس انجمن اتوماسیون پیشرفته، معروف به A۳، می‌گوید: "کسب و کار‌ها نمی‌توانند افراد مورد نیاز خود را پیدا کنند به همین دلیل است که به ربات‌ها روی آورده اند و برای خودکارسازی کسب و کار‌های خود با یکدیگر در رقابت هستند."

ربات‌ها همچنین زوایای بیشتری از اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده اند به طور مثال شرکت‌های خودروسازی مدت هاست که اکثر ربات‌های صنعتی را خریداری کرده اند، اما در سال ۲۰۲۰، انواع دیگری از مشاغل برای اولین بار از از ربات‌ها استفاده کردند و این روند در سال جاری نیز ادامه یافت.

براساس گزارش A۳، در نه ماه اول سال جاری میلادی، سفارشات مربوط به خودرو برای ربات‌ها با ۲۰ درصد رشد به ۱۲ هزار و ۵۴۴ دستگاه رسید، در حالی که سفارشات شرکت‌های غیرخودرویی (صنعت تولید فلزات، صنعت پوشاک، تولید مواد غذایی و...) با ۵۳ درصد افزایش به ۱۶ هزار و ۳۵۵ دستگاه رسید.

شرکت آتنا که ساخت فلزات را برای تولیدکنندگان دیگر در آستین تگزاس انجام می‌دهد، اکنون هفت ربات دارد که چهار ربات آن در سال جاری نصب شده است. این شرکت اولین ربات خود را در سال ۲۰۱۶ خرید، متخصصان رباتیک می‌گویند که ربات‌ها به این شرکت کمک کرده اند تا به افزایش تقاضا پاسخ دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-14 14:02

افزودن دیدگاه جدید