کد مطلب: 

263327

قانون تشدید محدودیت بر علیه «هواوی» و «زد تی ای» به امضای بایدن رسید

قانون تشدید محدودیت‌ها علیه دو شرکت چینی «هواوی» و «زد تی ای» روز پنج شنبه توسط رئیس جمهور آمریکا به امضا رسید و به‌دنبال آن دو شرکت مذکور حق دریافت مجوزهای تجهیزات جدید از رگولاتورهای ایالات متحده را ندارند.
هواوی

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از رویترز، نوشت: بر اساس مصوبه جدید کنگره آمریکا شرکت های هواوی و زد تی ای تهدید امنیت ملی محسوب شده و حق دریافت مجوزهای تجهیزات جدید از رگولاتورهای ایالات متحده را ندارند.

قانون مذکور که قانون تجهیزات ایمن نام دارد، تازه ترین تلاش دولت آمریکا برای مقابله با شرکت های مخابراتی چینی و شرکت های فناوری است که در تاریخ 28 اکتبر به اتفاق آرا به تصویب سنای آمریکا رسید. این قانون در ابتدای اکتبر با 420 رای موافق در برابر چهار رای مخالف به تصویب کنگره نیز رسیده بود.

امضای این قانون چند روز پیش از برگزاری نشست مجازی بایدن و شی جین پینگ، رهبر چین صورت گرفت. انتظار می‌رود این دیدار روز دوشنبه برگزار شود، زیرا تنش‌ها بر سر تجارت، حقوق بشر و فعالیت‌های نظامی بین دو کشور کماکان وجود دارد.

قانون جدید، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا را ملزم می کند که دیگر هیچ درخواست مجوزی را از سوی هواوی و زد تی ای برای تجهیزاتی که خطر غیرقابل قبولی برای امنیت ملی امریکا ایجاد می کنند بررسی یا تأیید نکند.

از سال 2018 تا به حال بیش از 3000 درخواست این چنینی از سوی هواوی ارائه شده است. با این مصوبه هواوی و زد تی ای دیگر قادر به ارائه خدمات از طریق شبکه های مخابراتی آمریکا نخواهند بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-11-13 10:00

افزودن دیدگاه جدید