کد مطلب: 

263325

کوبا فیس‌بوک را مورد پیگرد قضایی قرار می‌دهد

مقامات کوبایی می‌گویند فیس‌بوک به مخالفان دولت امکان داده تا قبل از برگزاری تظاهرات خود اقداماتی که مدنظر دارند را شبیه‌سازی کنند و بتوانند برای یک تجمع بزرگ برنامه‌ریزی کنند.
فیس‌بوک

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از رویترز، نوشت: کوبا هشدار داد شبکه اجتماعی فیس بوک را مورد پیگرد قضایی قرار می دهد. علت این امر همکاری فیس بوک با مخالفان دولت برای سازماندهی اعتراضات و ناآرامی های آنان عنوان شده است.

مخالفان دولت کوبا در ماه سپتامبر به دنبال اعتراضات گسترده در این کشور در ماه ژوئیه، درخواست مجوز برای برگزاری «راهپیمایی مدنی برای تغییر» در اواسط نوامبر را ارائه کردند. اما مقامات کوبا ماه گذشته این درخواست را رد کردند و مدعی شدند معترضان به دنبال سرنگونی دولت هستند و لذا مجوز تظاهرات به آنها داده نمی شود.

به گفته برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا، مخالفان دولت گروهی را در فیس بوک سازماندهی کرده اند که حتی ناقض سیاست های خود این شبکه اجتماعی و نیز ناقض قوانین ایالات متحده و قوانین بین المللی است.

وی افزود: قبلا به دلیل همین تخلفات از فیس بوک شکایت شده و امکان طرح شکایت مجدد از این شرکت وجود دارد. فیس بوک هنوز واکنشی به این اظهارات وزیر خارجه کوبا نشان نداده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-11-13 09:37

افزودن دیدگاه جدید