کد مطلب: 

263233

مخابرات به دنبال منطقی کردن تعرفه‌ها است

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: تلاش خواهیم کرد خللی در ارتباطات وارد نشود اما باید تعرفه‌های مخابرات منطقی شود که البته در این زمینه دنبال وارد شدن فشار مالی به مردم نیستیم اما برای توسعه و نوسازی نیاز به هزینه است و تعرفه‌های مخابرات باید منطقی شود.
مخابرات خوزستان

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، رحیم فلاح‌ زاده در نشست خبری که امروز، ۱۸ آبان ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اقدامات شرکت مخابرات ایران و منطقه خوزستان اظهار کرد: شرکت مخابرات از سال ۱۳۸۸ و براساس اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد و در طول ۱۲ سال گذشته تاکنون تلاش کرده تا خدمات شایسته‌ای را به مشترکان خود ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سرویس اصلی شرکت مخابرات، تلفن ثابت است، افزود: این سرویس پایه اصلی مخابرات است و تکنولوژی آن بر بستر سیم است و در همه شهرها و برخی روستاها وجود دارد.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۸ مرکز شهری و ۲۳۸ مرکز روستایی تلفن ثابت در استان خوزستان فعال هستند و به مشترکان تلفن ثابت ارایه سرویس می‌کنند.

فلاح زاده با بیان اینکه ۱.۵ میلیون شماره منصوبه تلفن ثابت در خوزستان داریم، عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته بر بستر همین شبکه تلفن ثابت، واگذاری سرویس ADSL انجام شده است و به نوعی خدمات اینترنتی نیز از طریق این زیرساخت در این سال‌ها به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر هیچ تغییر تعرفه‌ای در بحث تلفن ثابت نداشته‌ایم و درآمد شرکت مخابرات از یک خط تلفن ثابت در یک ماه به دلیل استفاده عمده مردم از موبایل حدود شش هزار تومان است در صورتی که هزینه نگهداری آن خط تلفن برای شرکت مخابرات حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: در کل کشور سال به سال به هزینه‌ها افزوده می‌شود اما متاسفانه بیش از ۱۲ سال است که تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده و ثابت بوده است و این مساله باعث شده کار شرکت مخابرات برای تامین هزینه‌های خود دشوار شود.

فلاح زاده بیان کرد: از ۱.۵ میلیون شماره تلفن منصوبه در خوزستان، حدود ۹۰۳ هزار شماره فعال هستند و باقی آن ظرفیت، خالی است که براساس برنامه‌ریزی در اختیار مشترکان قرار داده می‌شود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، واگذاری سالانه حدود ۱۵ هزار تلفن ثابت در دستور کار است که معمولا این برنامه محقق می‌شود. امسال و در شش ماهه نخست سال نیز حدود هفت هزار تلفن ثابت را به متقاضیان واگذار کرده‌ایم و روند واگذاری‌ها ادامه دارد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با بیان اینکه روند استفاده از تلفن ثابت در جهان نزولی است، گفت: به دلیل این که تعرفه تلفن ثابت پایین و سرویس ارزانی است و همچنین امکان ارائه سرویس ADSL بر روی آن وجود دارد، مردم به خطوط تلفن ثابت تعلق خاطر دارند و هنوز تقاضا برای دریافت آن وجود دارد.

فلاح زاده در خصوص ارائه سرویس ADSL توسط مخابرات عنوان کرد: امسال واگذاری ۲۸ هزار سرویس ADSL در دستور کار ما است که حدود ۱۰ هزار سرویس در ۶ماه نخست به متقاضیان در خوزستان واگذار شده است.

وی با انتقاد از عدم تغییر تعرفه‌ها در مخابرات طی ۱۲ سال گذشته تاکنون، افزود: باید بازسازی و نوسازی شبکه مخابرات استان انجام شود اما به دلیل عدم تغییر تعرفه‌ها امکان نوسازی و بازسازی شبکه وجود ندارد. همچنین به دلیل سرقت، تخریب و حفاری‌های متعدد آسیب‌هایی به شبکه وارد می‌شود که باید مخابرات آن‌ها را جبران کند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: وقتی به شبکه آسیبی وارد می‌شود باید به کمک تجهیزات و نیروی انسانی نسبت به حل مشکل یادشده اقدام و شبکه بازسازی شود اما همه این موارد نیاز به بودجه دارد که مخابرات در تامین آن به شدت با مشکل مواجه است.

فلاح زاده با اشاره به اینکه سرویس فیبر نوری در سال‌های اخیر در خوزستان توسعه یافته است، گفت: این سرویس باید در آینده جایگزین شبکه مسی شود اما با توجه به سرمایه‌گذاری سنگین انجام‌شده در زمینه شبکه مسی، کنار گذاشتن آن ممکن نیست و بازسازی و نوسازی آن باید در دستور کار باشد.

وی افزود: از ابتدای زمان اجرای فیبر نوری در خوزستان، ۱۸۰۰ سرویس فیبر نوری به متقاضیان در شهرهای بزرگ خوزستان واگذار شده است و برنامه داریم ۱۵۰۰ سرویس فیبر نوری دیگر را واگذار کنیم؛ البته این سرویس به دلیل بالا بودن هزینه مودم آن، متقاضی کمتری دارد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان در خصوص سرقت از تجهیزات مخابرات و کابل‌های تلفن در خوزستان عنوان کرد: طبق آمار در شش ماهه نخست امسال، ۱۳۴ کافو در اهواز و کارون سرقت و تخریب شده‌اند. هر کافو به طور میانگین به حدود ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ مشترک خدمات‌دهی می‌کند و سرقت آن‌ها مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

فلاح زاده با بیان اینکه در مواردی حتی سارقان کابل‌های مسی تلفن در زمین را سرقت و تخریب می‌کنند، گفت: سرقت‌ها معطوف به مناطق خاصی نیست و در همه مناطق سرقت داریم. هزینه ترمیم هر کافو پس از سرقت حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده و بار سنگینی بر دوش مخابرات است.

وی افزود: جلسات و پیگیری‌های ویژه‌ای برای برخورد با سارقان در حوزه تجهیزات مخابراتی و کابل‌ها انجام شده و از همه مراجع کمک گرفته شده است تا مشکلات را حل کنیم اما حجم سرقت‌ها بالا است. در سال گذشته حدود ۱۹۰ پرونده برای سارقان و امسال تاکنون حدود ۸۰ پرونده برای سارقان داشته‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه کافوهای نوری تولید داخل نیست، تخریب یا سرقت آن‌ها هزینه‌های بسیار بالایی را بر مخابرات خوزستان تحمیل می‌کند و تامین تجهیزات آن‌ها بسیار دشوار است اما در بحث کابل‌ها مشکلی نداریم و به میزان کافی در انبارها موجود است.

فلاح زاده عنوان کرد: در تلاش هستیم با ایمن‌سازی تجهیزات، شاهد ارتقا سطح ایمنی و کاهش سرقت‌ها در خوزستان باشیم.

وی با اشاره به ارتقا ظرفیت شبکه اینترنت مخابرات در خوزستان، گفت: ظرفیت شبکه اینترنت مخابرات در کل استان که از طریق گیت بین المللی وارد می‌شود، در دوران کرونا ۲۰ گیگ بود که پس از مدتی آن را به ۳۰ گیگ ارتقا دادیم و در روزهای گذشته این ظرفیت را به ۴۰ گیگ رساندیم.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با بیان اینکه ظرفیت زیرساخت‌های حوزه مخابرات استان دو تا ۲.۵ برابر شده است، افزود: شبکه فیبر نوری در دو سال گذشته از دو هزار کیلومتر به ۴۶۰۰ کیلومتر رسیده و توسعه بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

فلاح زاده بیان کرد: مخابرات به دنبال این است تا هزینه تعرفه مخابرات را منطقی کند زیرا در ۱۲ سال گذشته یک ریال به تعرفه مخابرات افزوده نشده است. مخابرات به دنبال اصلاح تعرفه است و اگر گلایه‌ای در خصوص مشکلات مخابراتی از سوی مردم وجود دارد به این دلیل است که مشکلاتی در تامین هزینه کابل، شبکه و پرسنل و... داریم.

وی در خصوص شبکه اینترنت همراه اول در خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار سایت همراه اول در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۱۳۱۵ سایت ۲G، ۹۱۵ سایت ۳G، ۹۳۳ سایت ۴G و ۶۹۹ سایت ۴G+ هستند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: در برنامه داریم چهار سایت ۵G را در اهواز راه‌اندازی کنیم. در این زمینه یکی از معضلات بحث تحریم است و در تامین تجهیزات مشکلاتی وجود دارد تا بتوانیم این سایت‌ها را ارتقا و سایت‌های جدید ایجاد کنیم.

فلاح زاده با اشاره به مناطقی که در اهواز با مشکل آنتن دهی مواجه هستند، افزود: در اهواز ۴۰ سایت جدید باید احداث شود که از این تعداد تاکنون ۲۶ سایت ایجاد شده و احداث باقی آن‌ها نیز در دستور کار است.
وی با بیان این‌که ۴.۵ میلیون مشترک همراه اول در استان داریم، گفت: مخابرات زیرساخت همه ارتباطات در کشور است و اگر نتوانیم شبکه مخابرات را نوسازی و بازسازی کنیم، قطعا با چالش‌هایی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد خللی در ارتباطات وارد نشود اما باید تعرفه‌های مخابرات منطقی شود که البته در این زمینه دنبال وارد شدن فشار مالی به مردم نیستیم اما برای توسعه و نوسازی نیاز به هزینه است و تعرفه‌های مخابرات باید منطقی شود.

فلاح زاده در پایان افزود: ما باید به سمت استفاده از فیبر نوری برویم و که البته هزینه‌ها در این زمینه بالا است و منطقی سازی تعرفه‌ها به توسعه این بخش کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-09 13:56

افزودن دیدگاه جدید