کد مطلب: 

263098

روش‌هایی برای افزایش طول عمر لپ‌تاپ

بر اساس گزارشات، با گذشت زمان، لپ‌تاپ‌‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند و کاربر می‌تواند با انجام برخی عملیات فنی، طول عمر لپ‌تاپ خود را افزایش دهد.
 لپ‌تاپ

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کریستین هیرش، از مجله آلمانی "کشتی" (c't) توضیح داد: از لپ‌تاپ می‌توان به مدت 3 تا 5 سال استفاده کرد و احتمال دارد که این دستگاه‌ها به مدت 7 سال نیاز کاربر را تامین کند.

مدیریت صحیح باتری

یکی از پرمصرف ترین قطعات لپ‌تاپ باتری است زیرا کارایی آن با هر بار شارژ کامل کاهش پیدا می‌کند. هیرش توصیه کرد که از باتری به درستی استفاده شود و توضیح داد که "باتری باید هر چند هفته یکبار تا زمانی که شارژ کامل شود کار کند و سپس دوباره آن را شارژ کند تا دستگاه الکترونیکی شارژ بتواند ظرفیت واقعی خود را محاسبه کند".

برخی از مدل‌های لپ‌تاپ دارای برنامه باتری هستند که کاربر می‌تواند به این برنامه اعتماد کند که در حین کار دائمی با اتصال مستقیم کابل برق، باتری را به طور کامل شارژ نکند که به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند. اما با توجه به اینکه بعد از چندین سال شارژ باتری تخلیه می‌شود، در نتیجه کاربر باید باتری قدیمی را با یک باتری جدید عوض کند.بیشتر شرکت‌های تولید کننده لپ‌تاپ باتری‌های جایگزین ارائه نمی دهند یا گران هستند تا قیمت آنها به لپ‌تاپ‌های جدید نزدیک شود، در نتیجه کاربر از باتری‌های سایر شرکت‌ها استفاده می‌کند که قیمت کمتری دارند اما مشکل در اینجاست که در لپ‌تاپ های جدید باتری‌ها نمی توانند به راحتی جدا شوند.

Wolfgang Pauler، از مجله آلمانی "Ship" کامپیوتر توضیح داد:
" اگر کاربر مهارت فنی داشته باشد، با تکیه بر دستورالعمل‌های ارائه شده توسط اینترنت می تواند باتری لپ تاپ را تعویض کند". کاربر باید جرات باز کردن لپ‌تاپ را داشته باشد.

افزایش حافظه با دسترسی تصادفی (RAM)

کاهش سرعت لپ‌تاپ‌ها اکثرا به دلیل حافظه دسترسی تصادفی است و با باز کردن این فایل در رایانه های مایکروسافت ویندوز و با فشار دادن همزمان دکمه ها (Ctrl + Alt + Delete) می توان آن را تشخیص داد و اگر رم از قبل نزدیک به 100% استفاده شده است، بخشی از کارکرد آن به هارد داخلی منتقل می‌شود که بسیار کندتر کار می‌کند که کاربر باید به فکر ارتقای رم باشد. در صورت کهنه یا پر بودن هارد دیسک می توان با تکیه بر هارد دیسک‌ها با تکنولوژی های روز و یا افزایش ظرفیت ذخیره سازی برای سرعت بخشیدن به کار لپ تاپ ها این مشکل را حل کرد.

اگر لپ‌تاپ دارای یک هارد دیسک ثابت با ظرفیت ذخیره‌سازی پایین باشد، می‌توان آن را با یک هارد دیسک بزرگ جابه‌جا کرد که اغلب یک اسلات رایگان "M.2" برای نصب یک دیسک ثابت اضافی وجود دارد و یک هارد دیسک خارجی "یواس‌‌بی"می‌تواند وجود داشته باشد. آن USB را به لپ‌تاپ متصل کنید تا اطلاعات به آن منتقل شود و این نوع هارد دیسک معمولا ظرفیت ذخیره سازی بیشتری را فراهم می کند. مدیر وظیفه این امکان را برای کاربر اضافه می‌کند که میزان بار روی پردازنده و کارت گرافیک را که با نام های "CPU" و "GPU" (GPU) شناخته می شود، شناسایی کند، اما این قطعات در لپ تاپ ها قابل تعویض نیستند.

تمیز کردن دریچه هوا

اقدامات ساده ای وجود دارد که کاربران از رایانه خود محافظت کنند، به عنوان مثال: فن باید به درستی کار کند تا لپ‌تاپ خنک شود، بنابراین دریچه‌های هوا باید مرتبا با جاروبرقی با کمترین مکش تمیز شوند تا پردازنده در معرض گرمای‌زیاد قرار نگیرد و عملکرد خود را محدود نکند.

علاوه بر این، لپ تاپ باید هر از گاهی به طور کامل راه اندازی مجدد شود. لپ تاپ معمولاً پس از هر بار راه اندازی مجدد سریعتر کار می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-11-06 08:54

افزودن دیدگاه جدید