کد مطلب: 

262918

بدنامی فیس‌بوک گریبان‌گیر اینستاگرام و واتس‌اپ شد

کارکنان فیس‌بوک می‌گویند فیس‌بوک با تغییر نام خود به متا در تلاش برای از بین بردن آن چیزی است که مالیات بر برند توصیف شده است. منظور آنان این است که سو شهرت فیس‌بوک بر روی اعتبار و محبوبیت اینستاگرام و واتس‌اپ هم که توسط فیس‌بوک خریداری شده‌اند، تأثیر منفی گذاشته است.
فیس‌بوک

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از سی ان بی سی، نوشت: کارکنان فیس‌بوک برای اشاره به تأثیر بدنامی این شبکه اجتماعی بر روی زیرمجموعه‌هایی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ از اصطلاح مالیات بر برند استفاده می‌کنند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک از تغییر نام این شرکت به متا خبر داده است تا برای مقابله با موج حمله به فیس‌بوک برنامه‌ریزی کند.

در هفته‌های اخیر افشاگری‌های گسترده‌ای بر علیه فیس‌بوک اتفاق افتاده که نشان می‌دهد این شرکت مروج نفرت پراکنی است، دوقطبی شدن جامعه و حمله به دموکراسی آمریکایی را ترویج و محتوای آن احساسات منفی را در نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند.

استفاده از اصطلاح مالیات بر برند توسط کارکنان فیس‌بوک به سال ۲۰۱۶ و زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازمی گردد که به انتخاب دونالد ترامپ منجر شد. در آن زمان فیس‌بوک به معدن نفرت پراکنی و انتشار اخبار دروغین مبدل شد و یکی از دلایل شکست هیلاری کلینتون در برابر ترامپ همین مساله عنوان شد.

در آن زمان تلاش‌هایی برای دور کردن اینستاگرام و پیام‌رسان فیس‌بوک و واتس‌اپ از این فضای منفی به عمل آمد تا عملکرد آنها به علت جو منفی علیه فیس‌بوک تحت تأثیر قرار نگیرد. اما این جداسازی در سال ۲۰۱۹ بسیار دشوار شد.

زیرا فیس‌بوک از عنوان خود در صفحه ورود و آغاز فعالیت واتس‌اپ، اینستاگرام و پیام رسانش استفاده کرد.

فیس‌بوک در همان زمان برنامه‌ریزی برای بازسازی عنوان تجاری خود را آغاز کرد و سرانجام نام خود را به متا تغییر داد.

بر اساس بررسی‌های داخلی فیس‌بوک، بدنامی این شرکت از سال ۲۰۱۹ به بعد به خصوص بر روی ذهن کاربران جوان و نوجوان اینستاگرام تأثیر منفی گذاشت و لذا تلاش‌های بازاریابی گسترده‌ای توسط کارکنان آن برای تغییر شرایط آغاز شد.

به عنوان مثال فونت مورد استفاده برای درج نام فیس‌بوک در زیر لوگوی اینستاگرام کوچک‌تر شد و حتی برای مخفی کردن این عنوان با استفاده از رنگ‌های متنوع تلاش شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-10-31 10:11

افزودن دیدگاه جدید