کد مطلب: 

262874

سامسونگ با کمبود قطعات مواجه شد

طبق اعلام شرکت سامسونگ مشکلات تامین قطعات در تولید تراشه طولانی‌تر از حد انتظار شده است و ممکن است به دلیل تاثیرات احتمالی نیاز به نظارت جدی داشته باشد.
سامسونگ

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gadgets.ndtv، نوشت: سامسونگ روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد کمبود قطعات بر تقاضای تراشه از سوی برخی از مشتریان در سه ماهه جاری تأثیر بگذارد، پس از گزارش بالاترین سود سه ماهه خود در سه سال اخیر. سامسونگ گفت: "کمبود قطعات و تاثیر آن در تولید تراشه ممکن است سرعت رشد سامسونگ را متوقف کند.

این هشدار در حالی است که تولیدکنندگان کالا از تلویزیون گرفته تا خودرو با انبوهی از مشکلات زنجیره تامین از جمله کمبود قطعات تراشه ها، کمبود نیروی انسانی، مشکلات لجستیکی و تاخیر در کارخانه‌های قطعه سازی به دلیل قطع برق در چین مواجه شده اند. سامسونگ افزود تقاضای اساسی قویی برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها از شرکت‌های فناوری وجود دارد.

برترین سازنده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند جهان در سه ماهه جولای تا سپتامبر ۲۸ درصد سود داشته است. درآمد کسب و کار تراشه این شرکت به ۱۰.۱ تریلیون وون کره جنوبی افزایش یافته است.سامسونگ اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضا برای تراشه‌های DRAM که به طور موقت داده‌ها را ذخیره می‌کنند و تراشه‌های فلش NAND که به بازار ذخیره‌سازی داده خدمت می‌کنند، افزایش یابد.

اگرچه مشکلات زنجیره تامین می‌تواند تقاضای برخی از مشتریان تراشه‌های تلفن همراه را در سه ماهه چهارم محدود کند اما انتظار می‌رود تقاضا برای تراشه‌ها و کامپیوتر‌های شخصی علیرغم عدم قطعیت‌ها در سال ۲۰۲۲ همچنان شدت داشته باشد.

سامسونگ در مورد چشم انداز قیمت تراشه‌ها اظهار نظری نکرد، زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت‌ها در سه ماهه سوم و تا اواسط سال ۲۰۲۲ به اوج خود رسیده باشد. رقیب کوچک‌تر SK Hynix روز سه‌شنبه نسبت به همتایان خود رشد صعودی‌تری کسب کرد البته این شرکت تقاضای ثابت برای تراشه‌ها را پیش‌بینی کرده بود.

پیش از این، تراشه‌سازان اینتل و میکرون گفته بودند که کمبود برخی از قطعات، مشتریانشان را از خرید رایانه‌های شخصی بازمی‌دارد.سود سامسونگ در بخش موبایل در سه ماهه سوم حدود ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۳.۳۶ تریلیون وون رسید زیرا فروش گوشی‌های هوشمند تاشو جدید سامسونگ به دلیل هزینه‌های بازاریابی کاهش یافته بود.

با وجود ابهامات در مورد تامین قطعات، انتظار می‌رود با شروع تعطیلات پایان سال تقاضا برای دستگاه‌های تلفن همراه در سه ماهه چهارم سال افزایش یابد و سامسونگ قصد دارد با فروش بیشتر تلفن‌های تاشو و سایر مدل‌های ممتاز، حاشیه سود دو رقمی را در تجارت موبایل حفظ کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-10-30 09:20

افزودن دیدگاه جدید