کد مطلب: 

262750

چگونه بدون رمز عبور وارد ویندوز شویم؟

مایکروسافت یک گزینه ورود بدون رمز به حساب‌های مایکروسافت برای کاربران، از جمله افرادی که از نسخه خانگی ویندوز ۱۰ و به زودی نسخه خانگی ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند، اضافه کرده و توصیه می‌کند که کاربران از ورود دو مرحله‌ای استفاده کنند.
ویندوز

به گزارش سیتنا،  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لایف هکر، نوشت: رمز عبور دیگر مثل قبل امن نیست و توصیه می‌شود کاربران از ورود دو مرحله‌ای استفاده کنند.

با فعال کردن این گزینه، کاربران می‌توانند از حساب Microsoft خود بدون رمز عبور استفاده کنند. در عوض، با استفاده از یک روش احراز هویت جایگزین، مانند برنامه Microsoft Authenticator، Windows Hello یا کد‌های تأیید ایمیلی، می‌توان وارد حساب خود و تعداد انگشت شماری از برنامه‌ها، خدمات و ویژگی‌های ویندوز شوید. محصولات پشتیبانی شده عبارتند از:

رایانه شخصی ویندوز ۱۰ یا ۱۱

Xbox Series X/S یا Xbox One

برنامه‌های Microsoft Office ۳۶۵

Microsoft Outlook

فروشگاه مایکروسافت

وب سایت حساب مایکروسافت

و...

صرف نظر از راحتی، این کار ایمن‌تر است. حذف رمز عبور حساب شما برای افزایش امنیت آن ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما همانطور که خود مایکروسافت اشاره کرده است، گذرواژه‌ها یک روش امنیتی غیرقابل اعتماد هستند.

شرکت‌ها و برنامه‌ها اغلب داده‌های رمز عبور را به طور نامناسبی ذخیره می‌کنند که منجر به قرار گرفتن در معرض خطر نقض یا نشت داده‌ها می‌شود. اما حتی اگر گذرواژه‌ها به طور ایمن در سمت سرور ذخیره شوند، باز هم راه‌های زیادی وجود دارد که هکر‌ها می‌توانند گذرواژه‌ها را استخراج کنند و به دست بیاورند.

البته، هیچ روش احراز هویتی کامل نیست. جایگزین‌های متداول مانند بیومتریک (اسکن اثر انگشت، باز کردن قفل با چهره و غیره) و تأیید مبتنی بر متن، دارای آسیب پذیری‌های خاص خود هستند، به خصوص اگر از آنها به عنوان تنها روش ورود به سیستم استفاده کنید. با این وجود، این روش‌های تأیید صحت بیشتری نسبت به گذرواژه‌ها دارند، به خصوص اگر از ورود‌های چند عاملی استفاده کنید.

نحوه فعال کردن ورود بدون رمز برای حساب‌های Microsoft

وارد صفحه حساب Microsoft شوید.

به تنظیمات> امنیت بروید.

در صورت درخواست، رمز عبور خود را وارد کنید.

به صفحه "امنیت پیشرفته" بروید، سپس به "امنیت اضافی" بروید.

در زیر گزینه «حساب بدون رمز» روی «روشن کردن» کلیک کنید.

این امر به برنامه گوشی Microsoft Authenticator نیاز دارد. توصیه می‌شود "تأیید دو مرحله ای" را در منوی "امنیت اضافی" پس از فعال کردن ورود‌های بدون رمز، روشن کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-10-26 14:37

افزودن دیدگاه جدید