کد مطلب: 

262726

گوگل با روسیه بی‌حساب شد

گوگل به دلیل سهل انگاری در حذف محتوای ممنوع که شامل هرزه نگاری کودکان و... می‌شود، بیش از ۳۲ میلیون روبل (۴۵۵ هزار و ۷۹ دلار) جریمه به روسیه پرداخت کرد.
گوگل

به گزارش سیتنا، ایسنا به نقل از رویترز، نوشت: واسیلی پیسکارف، نماینده مسئول کمیسیون پارلمانی که درباره مداخله خارجی در روسیه تحقیق می کند، اعلام کرد نمایندگان گوگل برای مذاکره ابراز تمایل کرده اند و این شرکت بیش از ۳۲ میلیون روبل جریمه های معوق را پرداخت کرده است.

مارکو پانچینی، مدیر مسئول تعامل با مقامات دولتی در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا در یوتیوب، در پست وبلاگی اعلام کرد گوگل همه جریمه های صادره را به موقع پرداخت کرده است. دیده بان ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) هفته گذشته اعلام کرد این جریمه ها امسال به ۳۲.۵ میلیون روبل رسیده اند.

طبق گزارش اینترفکس، روس کومنادزور روز دوشنبه اعلام کرد توانایی فنی کند کردن سرعت دسترسی به یوتیوب را دارد اما تدابیر تنبیهی کافی هستند.

پانچینی گفت: در سال ۲۰۲۰ پایبندی گوگل به درخواستها برای حذف محتوا ۹۶.۲ درصد بود و در نیمه اول امسال، بیش از ۴۸۹ هزار ویدیو را حذف کرده است اما روسیه اعلام کرد بخش زیادی از محتوای ممنوع همچنان موجود هستند.

پیسکارف هفته گذشته گفته بود این محتوای ممنوع شامل هرزه نگاری کودکان است. روسیه دستور داده است سایر شرکتهای فناوری پستهای مروج مصرف مواد مخدر و تفریحات خطرناک، اطلاعات درباره سلاحهای دست ساز و انفجاری و همچنین گروههای افراطی یا تروریستی را حذف کنند. حدود ۲۶۵۰ مورد محتوای غیرقانونی در منابع اینترنتی گوگل تا اول اکتبر حذف نشده ماندند.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری ریا به نقل از پیسکارف نوشت: پانچینی مشکلات فنی را عامل شکست گوگل برای حذف تمامی محتوای ممنوع عنوان کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-10-26 09:03

افزودن دیدگاه جدید