کد مطلب: 

262706

کاربران آیفون به حذف فیسبوک اقدام کنند!

محققان امنیتی به کاربران iOS هشدار می‌دهند که باید برنامه فیسبوک را از تلفن خود حذف کنند. زیرا حتی اگر آن‌ها ردیابی توسط برنامه‌های شخص ثالث را نیز متوقف کنند، فیسبوک همچنان داده‌های مکان را با استفاده از متادیتا از تصاویر و آدرس‌های IP جمع آوری می‌کند.
فیسبوک

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش به نقل از phonearena، نوشت: اولین آگهی‌های تبلیغاتی که شرکت اپل در سال ۲۰۰۷ برای کمک به فروش گوشی هوشمند جدید خود انجام داد شامل ویژگی‌هایی بود که برای کاربران فیسبوک طراحی شده بودند.

در این تبلیغات گفته می‌شد اگر شما آنقدر به برنامه فیسبوک علاقه دارید که هر بار که پشت رایانه خود می‌نشینید آن را چک می‌کنید، به این موضوع فک کنید که هرگاه دور از رایانه خود باشید نیز بتوانید این کار را انجام دهید. البته در آن زمان اپ استور وجود نداشت و کاربران برای دسترسی به این سایت باید از مرورگر سافاری موبایل استفاده می‌کردند.

استفاده فیسبوک از شتاب سنج گوشی برای جمع آوری اطلاعات شخصی

اکنون با گذشت بیش از ۱۴ سال، طبق گفته‌ های محققان امنیتی، کاربران آیفون باید فیسبوک را از گوشی‌ های خود حذف کنند. فیسبوک پذیرفته است که اطلاعات را به این روش جمع‌آوری می‌کند، اما در مورد اشتباه بودن این اقدام در زمانی که کاربر تصمیم می‌گیرد ردیابی نشود، صحبتی نکرد.

محققان امنیتی می‌گویند که فیسبوک همچنین از شتاب‌ سنج آیفون برای ردیابی حرکات کاربران استفاده می‌کند که می‌تواند منجر به کشف رفتار‌ها و فعالیت‌های آنها در ساعات خاصی از روز شود. همچنین می‌تواند کاربر را با اطرافیان خود پیوند دهد حتی اگر نمی‌دانید این افراد چه کسانی هستند. شتاب‌ سنج همچنین می‌تواند به فیسبوک در تشخیص وضعیت کاربر هنگام استفاده از یک برنامه مثل دراز کشیدن، نشستن یا راه رفتن کمک کند.

راهی به جز حذف کردن برنامه وجود ندارد

از طرفی هیچ راهی برای خاموش کردن و جلوگیری از استخراج اطلاعات فیسبوک از شتاب سنج وجود ندارد. محققین می‌گویند که فیسبوک همیشه داده‌های شتاب سنج را می‌خواند. اگر به فیسبوک اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را ندهید، برنامه باز هم می‌تواند مکان دقیق شما را تنها با گروه بندی کاربر با کاربرانی با همان الگوی ارتعاشی ثبت شده در شتاب سنج، جمع آوری کند.

محققان امنیتی می‌گویند که داده‌های شتاب سنج توسط فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ جمع آوری می‌شود، اگرچه می‌توان دریافت این داده‌ها را در واتساپ متوقف کرد. تامی میسک، یکی از این محققان می‌گوید: " مشخص نیست که چرا فیسبوک و اینستاگرام از داده‌های شتاب‌ سنج استفاده می‌کنند.

من نتوانستم راهی برای غیرفعال کردن آن پیدا کنم. این بدان معنی است که تنها راه برای جلوگیری از جمع آوری این اطلاعات توسط فیسبوک و اینستاگرام این است که برنامه‌ها را از تلفن خود حذف کنید."
او افزود: "اگرچه داده‌های شتاب‌ سنج بی خطر به نظر می‌رسند، اما اطلاعاتی که اپلیکیشن‌ها از این داده دریافت می‌کنند شگفت‌انگیز است."

محققان از مثال دو مسافر در اتوبوس استفاده می‌کنند تا توضیح دهند که چگونه فیسبوک می‌تواند از شتاب سنج برای یافتن مکان دقیق شما استفاده کند. آنها می‌گویند: "اگر در اتوبوس هستید و یک مسافر دیگر مکان دقیق خود را با فیسبوک به اشتراک می‌گذارد، فیسبوک به راحتی با مقایسه الگو‌های ارتعاش یکسان می‌تواند تشخیص دهد که شما در همان مکانی که مسافر حضور دارد در حال سفر هستید."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-10-25 14:41

افزودن دیدگاه جدید