کد مطلب: 

262702

گزارش آگهی/ راهنمای کامل افزایش رتبه سایت در گوگل

آیا تا به حال دقت کرده‌اید که مغازه‌ها و غرفه‌های ابتدایی بازارها، پاساژها یا نمایشگاه‌ها معمولاً شلوغ‌تر از غرفه‌های دیگر هستند؟ این امر تا حد زیادی از رتبه نخست آن‌ها در دیده شدن ناشی می‌شود. امروزه دیده شدن و در معرض دید بودن یکی از عوامل کلیدی در کسب موفقیت و فروش محصول و خدمات خصوصاً در بستر اینترنت است.
گوگل

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، جالب است بدانید در حدود 75 درصد کاربران هنگام جستجو در موتورهای جستجوگر همچون گوگل، به نتایج صفحه اول اکتفا می‌کنند و حتی نگاهی به صفحات بعدی نمی‌اندازند.  جالب‌تر از آن‌ نیز، چیزی در حدود 90 درصد تنها بر روی چند لینک اول نتایج کلیک کرده و خرید خود را انجام می‌دهند.

با این تفاسیر، ارتقای رتبه سایت در گوگل و قرارگیری در نخستین لینک‌های نتایج، تأثیر شگرفی در نرخ بازدید سایت شما و به دنبال آن، افزایش فروش و درآمدتان خواهد داشت. با عنایت به این موضوع، در این مطلب قصد داریم، نکات کلیدی و مهمی را با عنوان راهنمای کامل افزایش رتبه در گوگل ارائه کنیم.

نکاتی که رعایت دقیق و درست آن‌ها می‌تواند به سرعت سبب تغییر جایگاه سایت شما و بهبود آن شود. پس اگر به دنبال ارتقای رتبه سایت خود و افزایش درآمدتان هستید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

روش های افزایش رتبه در گوگل (سئو سایت)

به منظور ارتقای رتبه سایت در گوگل، سئو و روش‌های آن مهمترین و بهترین ابزار تخصصی هستند. سئو سایت یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، اصول و قواعدی است که با رعایت آن، می‌توانید موتورهای جستجوگر مانند گوگل را مجاب کنید تا سایت شما را به عنوان مرتبط ‌ترین و بهترین نتیجه در حوزه تخصصی شما بشناسند و سایت شما را در نتایج نخست نشان دهند.

اما این اصول و قواعد به همین سادگی نیست و پیچیدگی‌های فراوانی دارد. ضمن آن که، این الگوریتم‌ها روز به روز جدیدتر و کامل‌تر از قبل شده و حفظ آن‌ها را با دشواری‌های خاصی همراه کرده است. لذا سئو و افزایش رتبه در گوگل نیازمند تخصص، مهارت و تجربه فراوانی در این زمینه است. اما در این زمینه چه کارهایی می‌توان انجام داد و چه روش‌هایی می‌توان اتخاذ کرد؟ در پاسخ باید گفت، مهمترین روش‌ها و اقدامات در این خصوص می‌تواند شامل مراحل زیر باشد:

گام‌های اولیه را محکم بردار!

اساساً سئو حوزه‌ها و زمینه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. استارت این امر نیز از انتخاب دامنه و نام سایت کلید می‌خورد.

 سعی کنید، نامی که برای سایت خود بر می‌گزینید، گویای حوزه فعالیت شما باشد. تا حد ممکن کوتاه، دربردارنده کلمه کلیدی اصلی شما و همچنین تا جای ممکن خلاقانه و نو باشد. این امر سبب ارتباط و پیوند هرچه بیشتر سایت و محتوای تخصصی شما با موتورهای جستجوگر همچون گوگل می‌شود.

کاربرمحوری، حلقه گمشده ارتقای سایت!

یکی از موضوعاتی که بسیاری از فعالان حوزه اینترنت کمتر به آن توجه دارند و اخیراً این توجه، بیشتر از گذشته شده است، بحث کاربرمحوری است. در واقع خود را جای کاربر بگذارید و نیازهای او را برای استفاده از خدمات سایت خود به آسان‌ترین شکل ممکن برطرف نمایید.

 طراحی استاندارد و کاربر پسند سایت از قدم‌های نخست در این زمینه است. سعی کنید از جلوه و طراحی زیبایی برای سایت خود استفاده نمایید. البته این طراحی باید با حوزه فعالیت شما کاملاً مرتبط باشد و ضمن آن‌که از سادگی و یکدستی مناسبی برخوردار باشد.

 افزایش سرعت سایت، بهینه‌سازی سایت برای حالت نمایش در موبایل، بهره‌گیری از تکنیک‌های مناسب جهت دسترسی کاربران به محتوای سایت و همچنین کوتاه‌سازی مراحل ثبت‌نام و پرداخت از دیگر موارد مهم در این زمینه است و برای افزایش رتبه در گوگل الزامی است.

تولید محتوا، شاه‌ کلید ارتقا

داشتن جعبه‌ای زیبا و شیک اما بدون محتوایی ارزشمند، تقریباً می‌توان گفت خاصیتی نخواهد داشت! لذا محتوای سایت شما به عنوان درون‌مایه اصلی سایت و خدمات شما، اهمیت ویژه و فوق‌العاده‌ای دارد. محتوای خود را بر اساس اصول سئو پایه‌گذاری و تدوین کنید.

 اصول ساده‌ای همچون عنوان‌بندی و داشتن زیرعناوین، کوتاهی و اختصار جملات و پاراگراف‌ها و استفاده متوازن از کلمه کلیدی در متن از آن جمله است. اما به غیر از داشتن محتوایی استاندارد و مبتنی بر اصول سئو، برخی از اقدامات از اهمیت ویژه‌ای در این خصوص برخوردار است. اقداماتی نظیر موارد زیر:

  • توصیه می‌شود پیش از داشتن چند محتوا و مطلب مفید و کاربردی، از ایندکس شدن سایت خود جلوگیری کرده و آن را از دید گوگل پنهان کنید.
  • تا حد ممکن مطالب خود را مفید و کاربردی لحاظ کنید. مطالب باید کامل و جامع بوده و کاربر را برای رسیدن به هدف خود به خوبی راهنمایی کند.
  • به هیچ عنوان از مطالب کپی و غیریونیک استفاده نکنید. این امر جدای از نقض قوانین کپی رایت و مشکلاتی که ممکن است به دنبال آن برای سایت شما پیش بیاورد، سبب کاهش اعتماد و اقبال کاربران نسبت به سایت شما خواهدشد.
  • برای ارائه مطالب و محتوا زمان‌بندی دقیقی داشته باشید و سعی کنید محتواهایی مرتبط با حوزه فعالیت و همچنین با پوشش کامل نکات آن زمینه، ارائه کنید.
  • لینک‌سازی داخلی و خارجی نیز از دیگر راهکارهایی است که سبب افزایش عمق مطالب و همچنین جلب اعتماد گوگل برای نمایش سایت شما در رتبه‌های نخست خواهدشد. پس به این نکته نیز توجه داشته باشید.

On page یا off page؟!

 سئو داخلی سایت یا همان on page و سئو خارجی سایت یا off page از دیگر مواردی است که به شدت در ارتقای سایت شما مؤثر خواهد بود.

 در پاسخ به این سؤال که کدام شیوه را باید در پیش گرفت باید بگوییم هر دو! در واقع این دو عامل در کنار هم و به موازات یکدیگر عمل کرده و بر روی نتایج هم تأثیرگذارند.

 در سئو داخلی شما به بهینه‌سازی محتوای متنی، تصویری و ویدیویی می‌پردازید. استفاده از متادیسکریپشن یا همان توضیح اختصاری مطالب، برندسازی، استفاده از عناوین جذاب و خاص، alt تصاویر، برطرف کردن خطاها و کوتاه‌سازی URL از جمله اقدامات مناسب در این زمینه است.

 ضمن‌ آن‌که این موارد باید در بستر ارتباط با فضای خارج سایت شما یا همان سئو خارجی باشد. بک لینک و کمپین های رپورتاژ آگهی، یکی از مهمترین اقدامات در این خصوص است که بایستی به شکل جدی به آن توجه کرد.

خدمات سئو سایت

گوگل

همان‌گونه که بیان شد، خدمات سئو گستردگی زیادی دارد و به‌کارگیری همزمان این شیوه‌ها در زمینه‌های مختلف نیازمند تخصص و تجربه کافی و فراوانی است. لذا در خصوص ارائه و استفاده از خدمات سئو بهتر است به دو نکته مهم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه ویژه داشت:

پشتیبانی سئو سایت

مطابق با آن‌چه که بیان شد، اصول و قواعد سئو جهت ارتقای رتبه سایت در گوگل، مدام و لحظه به لحظه پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. در نتیجه، با کسب رتبه‌های بالا وحتی رتبه نخست نتایج گوگل نباید گمان کرد که همه چیز تمام شده است.

 بلکه حفظ جایگاه بالا، نیازمند مداومت در تلاش و به‌روزرسانی مطالب است. این امر در کنار احتمال بروز خطا و مشکلات، لزوم استفاده از تیم پشتیبانی قوی و مجرب را دو چندان می‌کند.

 مشاوره سئو

ارتقای سایت باید در بستر برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی صحیح انجام شود تا به نتیجه مطلوب منجر شود. لذا، مشاوره سئو سایت و استفاده از خدمات آن یکی از کلیدی‌ترین و بهترین راهکارها در زمینه ارتقای رتبه سایت در گوگل است. بدون شک مشاوره سئو به دلیل داشتن تخصص و تجربه و تسلط بر زیر و بم کار می‌تواند مسیر شما در رسیدن به هدف را مطمئن‌تر و سریع‌تر از قبل کند.

معرفی وب تب

همان‌طور که بیان شد، استفاده از تیم مشاوره و توانمند در زمینه سئو یکی از بهترین راهکارها جهت افزایش رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

در همین راستا، وب‌تب به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه برندینیگ و حوزه دیجیتال مارکتینگ است که به فعالیت و ارائه خدمات در زمینه طراحی سایت، مشاوره سئو و تولید محتوا، مشاوره کسب و کار و فعالیت‌های مرتبط با آن می‌پردازد.

تخصص و تجربه تیم وب‌تب سبب شده تا ارائه خدمات به شکلی حرفه‌ای و اصولی انجام شود. در نتیجه، اگر به دنبال ارتقای سایت و توسعه کسب و کار خود هستید، با اطمینان به تیم مجرب وب تب می‌توانید از خدمات پرشمار ما بهره گیرید و به هدف خود دست یابید. وب تب با تلاش کارشناسان و مشاوران توانمند خود، در مراحل مختلف پیمودن مسیر موفقیت، همراه شما خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-25 13:51

افزودن دیدگاه جدید