کد مطلب: 

262700

هوش مصنوعی ورشکستگی شرکت‌‌ها را پیش بینی می‌کند

تیم تحقیقاتی در روسیه، مجموعه‌ای از سوابق تاریخی مربوط به تعدادی از شرکت‌های موفق و شکست خورده را جمع آوری کرده و در عین حال سیستم هوش مصنوعی را برای استفاده از یک سری شاخص‌های عملکردی آموزش دادند.
هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العین، نوشت: پیش بینی ورشکستگی شرکت‌ها با توجه به علاقه اقتصاد دانان سراسر جهان به درک علل این رویداد می انجامد و تحقیقات آنها در این زمینه معمولاً بر مطالعات نظری و تجربی متمرکز است تا دلایل شکست یک پروژه برای رسیدگی به این مشکلات را پیدا کنند.

آنها همچنین از داده‌های مربوط به شاخص‌های عملکرد اقتصادی برای توسعه مکانیسم‌های پیش بینی جدید استفاده می‌کنند.

محققان یوری زلنوف و نیکیتا ولودارسکی معتقدند که پیش‌بینی ورشکستگی شرکت‌ها در چارچوب فرآیند طبقه‌بندی قرار می‌گیرد، یعنی تعیین اینکه آیا یک پروژه خاص شرایط موفقیت و تداوم کار را در یک دوره معین برآورده می‌کند یا خیر.

به عنوان بخشی از مطالعه منتشر شده در مجله علمی "Expert Systems with Application"، تیمی از محققان موسسه بازرگانی HSE در روسیه، روش جدیدی را برای پیش‌بینی ورشکستگی شرکت‌ ها با استفاده از تکنیک هوش مصنوعی توسعه دادند.

وب سایت «TechExplorer» به نقل از محقق یوری زلنسکی گفت: "ما توانستیم یک معادله الگوریتم ابداع و آن را براساس داده‌های نامتعادل آموزش دهیم تا پیش بینی‌های دقیق تری نسبت به روش‌های سنتی موجود انجام دهیم". وی افزود: "این فناوری منحصراً به شاخص‌های مالی شرکت‌ها بستگی دارد و حتی در شرایط سختی مانند همه‌گیری کرونا نیز می‌توان به نتایج آن تکیه کرد.

زلنسکی معتقد است که این سیستم جدید در آینده به جای سیستم فعلی برای ارزیابی عملکرد شرکت‌ها جایگزین می‌شود و تاکید کرد که این سیستم تنها بر ورشکستگی شرکت‌ها تمرکز نمی‌کند، بلکه حتی می‌توان از آن برای انجام انواع مختلف ارزیابی اقتصادی استفاده کرد."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-10-25 13:36

افزودن دیدگاه جدید